اعضای شورای تهران بگویند با استفاده از اختیاراتشان چه اقداماتی انجام داده‌اند

به گزارش افکارنیوز، تا چندی پیش شهرداری و شورای شهر تهران علت ناکارآمدی‌ها را دائما کمبود بودجه اعلام می‌کردند اما گویی این موضوع نتوانست رضایت افکار عمومی را برای آنها جلب کند چرا که به سمت موضوع دیگری حرکت کرده و دم از نداشتن بودجه لازم می‌زنند. روز گذشته ابراهیم امینی در گفت‌وگویی از نبود اختیارات سخن گفت و مدعی شد: « اختیارات شورای شهر را بقیه نهادهای حاکمیتی بین خودشان تقسیم کرده‌اند. دولت، وزارت کشور و ... پس از 20 سال از آغاز کار شورا هر تلاشی می‌کند تا اختیاراتی را که قانون اساسی برایش به رسمیت شناخته به دست آورد اما به‌دلیل بخشی‌نگری موجود در دولت، مجلس و نهادهای دیگر، هنوز نتوانسته جایگاه حقوقی و اختیارات لازمی را که بر اساس آن یک فصل در قانون اساسی به آن اختصاص داده شده را پیدا کند.»

اخبار اجتماعی- یک عضو سابق شورای شهر تهران درباره سخنان این عضو کنونی شورای شهر تهران گفت: «دوستان با اختیاراتی که در شورای شهر و سطح مدیریت شهری داشتند چه اقداماتی انجام دادند؟ ابتدا مطرح شود با این اختیارات چه اقداماتی برای شهر انجام داده‌اند بعد مطرح کنند که دارای اختیار نیستند.»

مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای شهر چهارم تهران همچنین در ادامه به افکارنیوز گفت: « این‌گونه اظهارنظرات به نظر تنها نوعی فرار به جلو است. آیا این افراد توانستند در همان حد اختیاراتی که داشتند، برای شهر اقدامی انجام دهند؟ آیا آنها در همان حد اختیارات کارآمدی لازم را داشتند؟ این افراد ابتدا مطرح کنند با اختیارات‌شان در شورای شهر و سطح مدیریت شهری چه اقداماتی انجام دادند سپس بگویند برای خدمت بیشتر نیازمند به چه اختیاراتی هستند».

او ادامه داد: «البته باید این موضوع را نیز مد نظر قرار داد، پس از تصویب قانون شوراها در دولت اصلاحات، این قانون هر بار به مجلس رفته و بخشی از اختیارات شوراها گرفته شد، ما منکر این موضوع نیستیم اما باید تاکید کرد، آقایان با همان اختیاراتی که داشتند چه اقداماتی انجام دادند؟ در این زمینه باید مقایسه‌ای میان عملکرد شوراهای دوره «سوم و چهار» و «پنجم» تهران داشته باشیم.»

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: «شورای سوم و چهارم شهر تهران با همین اختیاراتی که شورای پنجم دارا است شهر را اداره کردند و عملکردشان نیز در حوزه‌های فرهنگی، شهری، اجتماعی، خدماتی و .. شفاف است، بنابراین اگر روزی مطرح شود شهرداری بودجه ندارد و روز دیگر می‌گویند اختیاراتش کم است تنها بهانه‌جویی است و افکار عمومی این موضوعات را نمی‌پذیرند.»

طلایی درباره چرایی بهانه‌جویی اعضای شورای شهر تهران گفت: «آنها به دنبال توجیه ناکارآمدی خود هستند. هنگامی‌که یک نفر از آنها سخن می‌گوید درواقع در حال بیان مواضع اصلاحات است. انتخابات مجلس، شوراها و ریاست جمهوری را پیش روی خود داریم. این افراد به دنبال توجیه ناکارآمدی‌های دولت، شورای شهر و مدیریت شهری هستند به همین جهت قصد ایجاد فضایی هستند تا در انتخابات پیش رو حضور فعال‌تری پیدا و مجدد کرسی‌های مجلس و شوراها را تصاحب کنند.»