به گزارش افکار نیوز، سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفتگو با مهر اظهار داشت: موضوع راه اندازی پلیس راه روستایی از عید سال گذشته آغاز شد و اقدامات لازم برای راه اندازی این پلیس شروع شد. نیروهای پلیس راه روستایی در گذشته زیرمجموعه پاسگاهها و کلانتری ها بودند و راههای روستایی را کنترل می کردند اما به منظور کنترل بهتر راههای روستایی و انسجام نیروها تصمیم به ایجاد پلیس راه روستایی گرفته شد.

وی ادامه داد: هم اکنون معاونت پلیس راه روستایی تشکیل و این پلیس در بیشتر استانهای کشور راه اندازی شده است. ضمن اینکه به زودی پاسگاههای پلیس راه روستایی نیز راه اندازی می شود.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه هم اکنون دهیاران به عنوان راهوران محله مشغول فعالیت هستند تاکید کرد: راهوران محله وظایف فرهنگی را برعهده دارند. ضمن اینکه یکی از راهبردهای اساسی در پلیس راه روستایی کار فرهنگی است.

مهماندار با اشاره به اینکه موفقیت پلیس راه در راههای روستایی بیشتر از معابر اصلی است گفت: براساس آمارهای پزشکی قانونی تلفات راههای روستایی در ۱۰ ماهه امسال ۲۰ درصد کاهش داشته است این در حالی است که در مجموع میزان تلفات رانندگی ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است.