آمار حادثه دیدگان چهارشنبه آخر سال

به گزارش افکار نیوز:غلامرضا معصومی در گفت و گو با فارس، افزود: بر اساس آخرین آمار اورژانس پیش بیمارستانی کشور تا صبح امروز ۳۳۸ مجروح حوادث چهارشنبه آخر سال ثبت شده است که ۱۸۵ نفر آنها در محل مداوا شدند و ۱۵۳ نفر آنان نیز در بیمارستان بستری شدند.

وی گفت: از این تعداد ۲۵۰ نفر مرد و ۸۸ نفر زن(مونث) بودند.

رئیس اورژانس کشور توضیح داد: البته هنوز آمار مصدومان مراجعه کننده به بیمارستانهای کشور جمع بندی نشده و با جمع بندی آن طی روزهای آینده احتمالاً آمار مصدومان افزایش می‌یابد.

معصومی ادامه داد: شلوغترین بیمارستان کشور طی روز گذشته بیمارستان فارابی بود و بیش از ۲۵۰ مصدوم چشمی به این بیمارستان مراجعه داشتند که بنابر گزارشهای رسیده وضعیت چشم حدود ۱۱ نفر از این بیماران وخیم است.

وی اضافه کرد: از نظر تعداد فوتی‌های حوادثچهارشنبه آخر سال نیز تاکنون فقط یک نفر فوتی که کودک ۱۱ ساله در تهران بوده و به علت انفجار ترقه در کنارش در بیمارستان شریعت رضوی ثبت شده است که علت مرگ وی درحال بررسی است زیرا بدن وی سالم است البته اگر یک نفر فوتی دوشنبه در سمنان را هم به این آمار اضافه کنیم تعداد فو تی‌ها ۲ ‌نفر می شود ضمن اینکه حال یک دختر ۵ ساله که دچار سوختگی ۹۵ درصدی شده و در ICU بیمارستان مطهری بستری است نیز وخیم است.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۸۸ نفر مجروح و ۵ نفر فوتی در حوادثچهارشنبه آخر سال داشتیم که با توجه به این آمار و شواهد مأموران اورژانس در سطح کشور قطعاً شدت حوادثو آسیبها نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

وی گفت: تحلیل بنده از علت کاهش شدت حوادث این است که امسال خانوادهها بیشتر از گذشته فرزندانشان را در برنامههای چهارشنبه آخر سال همراهی کردند و به همین علت شرایط آرامتری نسبت به سالهای قبل داشتیم و حتی در خیابانهای بالاتر از مطهری در تهران صدای چندانی شنیده نمیشد.