به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس،محمد جواد محمدی زاده در کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران گفت: مرجع اظهار نظر در کارگروه کاهش آلودگی هوا علمی و نظرات کارشناسی است؛ باید جامع و کامل نظر بدهید و به مردم اطلاع رسانی کامل انجام شود.

وی گفت: واقعیت این است که موضوع هوا چالش جدی جهان امروز است و ایران نیز به دلایلی متعددی از این موضوع مستثنی نیست و این امر همت جمعی را می‌طلبد تا در این مشکل فائق شود.

وی با تکذیب این خبر که سازمان حفاظت محیط زیست کارهایش را رها کرده است، تأکید کرد: موضوعات ملی را در مقیاس کارگروه ملی دنبال می‌کنیم و موضوعات استانی با توجه به ظرفیت استانی انجام می‌گیرد، البته مهمترین کار را در تهران داریم.

محمدی زاده خاطر نشان کرد: اگر مجادلات علمی است، در جلسات با هم بحثکنیم؛ بیان موضوعات و بحثهای کارشناسی در رسانه‌ها درست نیست و برخی تیترها نگران کننده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دامه داد: ما به عنوان نماینده محیط زیست اصلاً کشمکش نداریم؛ کار علمی یک اصولی دارد همه باید به نظرات کارشناسی تن بدهیم.

محمدی‌زاده از اعضای کارگروه تقاضا کرد که به کار علمی همه احترام بگذاریم و نگرانی‌ها را به مردم منتقل نکنیم.

وی در خصوص آلاینده خطرناک منوکسیدکربن گفت: تمام بررسی‌ها نشان می‌دهد وضع موجود رو به بهبودی است؛ خصوصاً ذرات زیر ۱۰ میکرون(معلق هوا) بهبود پیدا کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نکته دیگر اطلاع رسانی است بعضی کارها مطرح شده است قطعاً ذرات معلق روی سلامت تاثیر می‌گذارد.

محمدی زاده اظهار داشت: تاکنون مطالعه‌ای که اثبات کند تعدادی اشخاصی که جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست داده‌اند، وجود ندارد.

محمدی زاده تأکید کرد: مرجع اظهار نظر در کارگروه کاهش آلودگی هوا علمی و نظرات کارشناسی است؛ باید جامع و کامل نظر بدهید و به مردم اطلاع رسانی کامل انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به دلیل اهمیت موضوع خودرو و فرآورده های سوخت اولویت باید روی خودرو، استاندارد خودرو، فرآورده های خودرو، خارج کردن خودروهای فرسوده باشد و منابع را دولت تامین کرده و باید اجرا کنیم.

محمدی زاده بر اعمال قانون و جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده تاکید کرد و اظهار داشت: در خصوص خودروهای فرسوده باید جریمه اعمال شود و خودرویی که معاینه فنی نداشته باشد توسط راهنمایی و رانندگی جریمه شود.

وی با اشاره به تجهیز و ساخت پارکینگها از سوی شهرداری تهران افزود: واحدهای صنعتی تهران به عنوان منابع آلاینده ثابت باید ساماندهی شود.