به گزارش افکار نیوز ،حلاجي متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه ويروس تبخال از طريق پوست و مخاط وارد بدن مي شود و بدون خروج از پوست مي تواند سالها در بدن باقي بماند،گفت:اين ويروس در بدن حالتي همچون خوابيدن را دارد و منتظر بيدارشدن ميماند كه استرس يا برخي از بيماري ها همچنين بيماري هاي تب دار مي توانند فعالش كنند.

حلاجی گفت: تاول های ویروسی قابل انتقال هستند و معمولا‌ ضایعه شدیدی را ندارند و در صورتی که شدید شوند؛ نیاز به درمان دارند که توسط برخی از داروهای ویژه ضد ویروسی خوراکی قابل درمان هستند.

وی همچنین در خصوص شیوه های نادرست زیبای پوست و مو و پر پشت کردن موها و جوان سازی پوست تأکید کرد و گفت: افراد باید بدانند که استفاده از انواع قرص های هورمونی در طرح ها و رنگ ها با عناوین متنوع به صورت خمیری، پودری، مخلوط با آب به هیچ وجه موجب پرپشتی و افزایش حجم موها به ویژه در نواحی ابروها و مژه ها نمی شود.

حلاجی در ادامه بیان کرد: طی سال های اخیر مصرف داروهایی تحت عنوان زینک و ویتامین بسیار رواج یافته و داروخانه ها به راحتی و بدون نسخه پزشک این داروها را دراختیار افراد می گذارند.

اين متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد:زينك (روي) هرچند كه براي بدن مفيد بوده و موجب فعال شدن تمام عناصر و آنزيم ها و مواد مغذي در بدن مي شود،اما مصرف خودسرانه و بيش از پيش آن موجب بروز سوء تغذيه مي شود و همچنين اشباع روي در بدن موجب بروز عواقبي زيان بار و جبران ناپذيري مي شود که بايد در مصرف آن دقت بيشتري شود