به گزارش افکار نیوز به نقل از پانا، طرح موضوع معادل سازی مدارک دانشگاه پیام نور در حالی از سوی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مردادماه سال ۹۰ مطرح شد که واکنش هایی را به همراه داشت.

علی عباسپور تهرانی فرد - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سال ۹۰ و در تابستانی که گذشت پیشنهاد کرد تا در انتخاب دانشگاه پیام نور دقت کنند چون به دلیل کیفیت بسیار پایین این دانشگاه از امسال مدرک آن معادل می شود.

این سخنان واکنش تند مسئولان وزارت علوم و رئیس دانشگاه پیام نور را به دنبال داشت، رئیس پیام نور خبر معادل شدن مدرک این دانشگاه را فاقد وجاهت قانونی دانست.

اظهارات رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص معادل سازی مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور موجی از اعتراضات مردمی و جامعه دانشگاهی را در پی داشت به طوری که بارها و بارها به کیفیت دوره های آموزشی در این دانشگاه تأکید شده است.

نکته اینجاست که با توجه به اینکه توسعه و گسترش و ارتقای دوره های تحصیلات تکمیلی از جمله مهم ترین اهداف دانشگاه پیام نور است اما صحبت هایی در خصوص کیفیت پایین این دانشگاه و معادل شدن مدرک در آن واکنش های مختلفی را در جامعه آموزش عالی کشور موجب شد.

حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا با واکنش به گفته های رئیس کمیسیون آموزش در خصوص معادل کردن مدارک این دانشگاه به علت پایین بودن کیفیت آن گفت: طرح چنین مسایلی آن هم در زمان انتخاب رشته کنکور از سوی هر کسی که باشد غیراصولی و غیر اخلاقی است.

مدارک دانشگاه پیام نور معادل نمی شود

همچنین عبدالله معتمدی معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار پانا درخصوص معادل شدن مدرک دانشگاه پیام نور به علت کیفیت پایین این دانشگاه نیز معتقد است: مدرک دانشگاه پیام نور معادل نمی شود و آنچه در این باره مطرح شده اظهار نظر شخصی بوده و مبنایی ندارد. این گفته ها اظهار نظر شخصی است و اصلا چنین چیزی صحت ندارد دانشگاه پیام نور نه تنها زیر نظر وزارت علوم است بلکه مدارکش نیز معتبر است.

افتتاح شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام

همچنین یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در دانشگاه پیام نور در سال ۹۰ رخ داد، افتتاح شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در این دانشگاه بود که این شبکه مجازی با مرکزیت دانشگاه پیام نور جهت ارتباط با دانشگاه های جهان اسلام در بخش علمی و فناوری راه اندازی شد.

مشایی دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور شد

همچنین یکی دیگر از اخباری که در حوزه دانشگاه پیام نور در رسانه ها منتشر شد دانشجو شدن اسفندیار رحیم مشایی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور و در رشته روابط بین الملل بود.