به گزارش افکار نیوز به نقل از پولنیوز،آیا از مواردی که پول خود را صرف آنها کرده اید، اطلاع دارید؟ می توان گفت که الگوی مصرف و هزینه ها تا حد زیادی به عادات افراد بستگی دارد. به عنوان مثال پولی که صرف خرید چیزهای کوچک مانند شکلات و نوشابه می شود، چندان مهم به نظر نمی رسد اما جمع هزینه های ماهیانه این قبیل موارد می تواند باعث شگفتی افراد شود. از این رو، همواره به جزئیات هزینه ها و مخارج خود توجه کرده و جریان پول خود را کنترل کنید.


ایجاد بودجه

زمانی که از میزان دقیق هزینه های خود اطلاع حاصل می کنید، پس انداز کردن و ایجاد بودجه های مختلف مانند " بودجه اضطراری " بسیار آسان تر می شود. این مساله عاملی بسیار مهم در مسیر ایجاد تسلط کامل بر جریان و میزان پول است. در آغاز هر ماه، میزان هزینه های ماه گذشته را بررسی کرده و آن را با میزان بودجه خود مقایسه کنید. پس از مدتی این اقدام می تواند به ابزاری حمایتی و برنامه ای موثر در راستای کنترل گردش پول مبدل شود.


پول برای سرگرمی

بدون شک ایجاد بودجه وکنترل جریان پول کار چندان آسان نبوده و می تواند افراد را درگیر محاسبات کسل کننده و دشوار کند. از این رو، می توان بخش مشخصی از پول خود را برای یک سرگرمی کوچک اختصاص دهید. بدون شک این پاداش کوچک می تواند انگیزه افراد برای ادامه روند کنترل گردش پول و افزایش بودجه شخصی را توسعه دهد.


کنترل حساب بانکی و کارت های اعتباری

میزان درآمدهای جدید و یا سودهای بانکی که به صورت ماهیانه واریز می شوند را به دقت مورد بررسی قرار دهید. با در اختیار داشتن چند حساب آنلاین، به راحتی می توانید پول خود را تقسیم بندی کرده و هر بخش را به یکی از حساب های خود انتقال دهید. این مساله اثر مهمی در مدیریت منابع مالی شما به دنبال خواهد داشت. برای نمونه یک حساب خود را تنها به پرداخت قبوض اختصاص داده و هر ماه مبلغی را در آن واریز کنید.

از سوی دیگر در مسیر کاهش هزینه ها با استفاده از کارت های اعتباری حرکت کنید، به عنوان مثال می توانید قبض های ماهیانه خود را به جای پرداخت حضوری که هزینه های مختلفی را در بر دارد، به صورت آنلاین پرداخت کنید.


بررسی بیمه نامه ها

در بسیاری از خانوارها، بیمه های مختلف بخش بزرگی از هزینه ها را به خود اختصاص داده است. همانطور که سن و دارایی های ما افزایش پیدا می کنند، تعرفه های بیمه نیز دستخوش تغییر می شوند. پس هر سال شرایط بیمه نامه های خود را بررسی و از تغییرات نظام بیمه ای اطلاع حاصل کنید. شاید اقدام مذکور به حذف بیمه نامه های غیر ضروری منتج شود، اما در صورت هماهنگی کامل پوشش بیمه مورد نظر با نیازهایتان، می توانید بهترین نرخ ها را با توجه به میزان درآمدی خود انتخاب کنید.


کنترل حساب بازنشستگی

همواره از این مساله اطمینان حاصل کنید که حساب بازنشستگی تان از حالتی متعادل برخوردار است. به بیان دیگر، با افزایش سن باید بودجه ای را نیز برای دوران بازنشستگی پس انداز کنید. البته اگر بتوانید در مواجهه با تورم و هزینه های سرسام آور، پیروز میدان باشید!