به گزارش رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی در سفرها پوشش های برتر و مناسب گردشگران نوروزی ورودی به استان، تکریم و تقدیر می شود.

تراب محمدی افزود: در راستای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی در سفرهای نوروزی، گردشگرانی که بیشترین پایبندی را در پوشش های منطبق با آموزه های اسلام داشته باشند تکریم و قدردانی می شوند.

محمدی یادآور شد: خوشبختانه اغلب مسافران ورودی به استان از حجاب و پوشش مناسب برخوردار هستند و نهادهای مسئول به آن عده اندک نیز تذکرات لازم را خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پوشش اسلامی مطابق با قوانین کشور اسلامی و عرف موجود، از مصادیق تحقق امنیت اخلاقی و اجتماعی است که در این زمینه ارشادهای لازم داده خواهد شد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان احترام به گردشگر و مهمان را از اصول لازم الاجرای منابع دینی و قانونی کشورمان عنوان کرد و گفت: نظارت های انجام گرفته در ضمن سفرهای نوروزی برای رعایت حال سایر مسافران خواهد بود.

محمدی اظهار داشت: خوشبختانه گردشگران نیز نسبت به تذکرات داده شده از سوی نهادها به موارد نا مناسب پوشش، دقت نموده و مشکلات پیش آمده را رفع می کنند.

وی خاطرنشان کرد: قدردانی و تکریم پوشش های مناسب و منطبق بر موازین شرعی و قانونی کشورمان گامی در جهت اشاعه فرهنگ های اصیل ایرانی و اسلامی خواهد بود.

محمدی همچنین با اعلام آمادگی تمام نهادهای گردشگری استان برای استقبال از مهمانان نوروزی، تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر لازم از سوی تمام سازمان های عضو ستاد تسهیلات سفر استان، آذربایجان شرقی میزبان شایسته ای برای گردشگران در نوروز ۹۱ خواهد بود.