۵/۶ میلیون گردشگر به اسپانیا سفر کردند

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، وزارت گردشگري و اسپانيا در گزارشي اعلام كرد، در ماههاي ژانويه و فوريه سال جديد ميلادي، حدود ۵/۶ ميليون گردشگر از اين كشور ديدن كردهاند كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲/۷ درصد افزايش را نشان ميدهد.

به گزارش روزنامه‌ی تاپیکلی اسپانیش، بیشترین تعداد گردشگرانی که در این مدت به اسپانیا سفر کردند طبق سال‌های گذشته از انگلستان بوده است که حدود ۱/۱ میلیون نفر از کل گردشگران ورودی به این کشور را تشکیل داده‌اند.

گردشگران آلمانی در رتبه‌ی دوم بیشترین بازدیدکنندگان از اسپانیا در دو ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۲ قرار دارند که بیش از ۸۷۰ هزار نفر بوده است که البته در مقایسه با سال گذشته حدود ۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، گردشگران فرانسوی و ایتالیایی به ترتیب در رتبه های بعدی سفر به اسپانیا قرار دارند، هرچند تعداد گردشگران فرانسوی با افزایش ۴/۶ درصدی و گردشگران ایتالیایی با کاهش ۲/۶ درصدی همراه بود.

در دو ماهه‌ی اول امسال بیشترین افزایش تعداد گردشگران اسپانیا از هلند بوده است که بیش از ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. جزایر قناری همچنان مقصد اول گردشگران خارجی است که به اسپانیا سفر می‌کنند و ۳۳ درصد(۱/۸۶ میلیون نفر) از کل گردشگران ورودی به این کشور در ماه‌های ژانویه و فوریه به این جزایر دیدنی سفر کرده‌اند.

اسپانیا با میزبانی ۵۷ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۱، رشد هشت درصدی گردشگری را نسبت به سال ۲۰۱۰ تجربه کرد. درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری در حدود ‌۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را به خود اختصاص داده و بیشتر گردشگران این کشور از آلمان، فرانسه و انگلیس هستند.

اسپانیا در بین کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا بیشترین شاغلان را در صنعت گردشگری داشته و به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است، هم‌چنین هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.