برای درمان پرخوری چه باید کرد؟

به گزارش افکارنیوز،  اگر دارید خودتان را به کشتن می‌دهید تا وزنتان کاهش پیدا کند، و اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که خیلی اشتها دارید و از غذاخوردن هم لذت می‌برید، یکی از عواملی که باید با آن دست و پنجه نرم کنید پرخوری است.

فقط آنچه که بنظر میرسد سالم است را انتخاب نکنید
اخبار اجتماعی-اگر خودتان را از غذاهای لذیذ محروم کنید، به ولع می‌افتید و در نتیجه پرخوری می‌کنید. متأسفانه من از تجربه‌ی شخصی‌ام در اینباره می‌گویم!

بشقابتان را با میوه و سبزیجات پر کنید
اینکه همیشه ابتدا بشقابتان را با میوه و سبزیجات پر کنید و جای کمتری برای غذاهای پر کالری بگذارید ایده‌ی خوبی است.

سبزیجات



کوچک‌ترین بشقاب ممکن را استفاده کنید
به این خاطر می‌گوییم کوچک‌ترین بشقاب ممکن را استفاده کنید، چرا که بعید بنظر می‌رسد دوباره آنرا از غذا پر کنید. البته می‌دانم که این کار کمی دردآور است.

آرام باشید
اگر می‌توانید بین هر لقمه چنگال یا قاشق خود را زمین بگذارید. آرام غذا خوردن به شکم شما فرصت خواهد داد که به مغزتان بگوید «می‌دونی چیه؟ من دیگه پر شدم!» ۲۰ دقیقه پس از زمانی که شروع به غذا خوردن می‌کنید، مغزتان پیغامی مبنی بر اینکه دیگر بس است، دریافت می‌کند. پس کافیست تا غذا خوردنتان را ۲۰ دقیقه طول دهید تا متوجه شوید که واقعاً نیاز به هیچ ترفند دیگری ندارید!

از نه گفتن نترسید
اگر چیزی که از شما می‌خواهند، چیزی نیست که چشمتان دنبالش باشد، هیچ مشکلی نیست، فقط بگویید نه! خوردن، به این معنی نیست که بخاطر خواست دیگر خودتان را پر از غذا کنید! خوردن برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن است.

آب فراوان بنوشید
یکی از راحت ترین راه‌ها برای جلوگیری از افراط در خوردن، این است که آب فراوان بنوشید. نوشیدن آب زیاد علاوه بر دفع سموم، به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر احساس سیری کنید.

آب

همیشه ورزش کنید
خیلی خیلی اهمیت دارد که از ورزش کردن دست بر ندارید. ورزش علاوه بر اینکه به کاهش یا کنترل وزن شما کمک می‌کند، می‌تواند فشار خون شما را نیز کنترل کرده و استرس هایتان را کاهش دهد.

ورزش