به گزارش افکار نیوز، سعید رجب زاده متخصص پوست و مو و زیبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: رژیم های سخت لاغری یا چاقی، استرس، جراحی های شدیدی كه موجب تضعیف سیستم ایمنی و قوای بدن می شود، مواد تزریقی در بدنسازی از جمله تستسترون ها كه برای حجیم كردن عضلات استفاده می شوند و به ویژه مصرف خودسرانه داروهای لاغری و چاقی از مهمترین علل ریزش مو در افراد به ویژه جوانان است.

این متخصص پوست و مو تأکید کرد: سوء تغذیه و کمبود برخی از ویتامین های اساسی بدن نیز نقش مهمی در بروز ریزش مو ایفا می کنند؛ اما نکته قابل توجه این است که حجاب و مقنعه برخلاف باور عموم افراد هیچ نقشی در ریزش مو نداشته و بلکه این چرب شدن مو است که موجب ریزش آن می شود و افراد بهتر است هردو روز درمیان موهایشان را به طور کامل بشویند تا از بروز چربی مو و ریزش آن جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص دلایل سفیدشدن موی سر نیز افزود: مصرف رنگ موها در صورتی که جنس اکسیدان آنها از نوع مرغوب و معتبر نباشد و یا خود رنگ مو دارای مواد نامناسبی باشند با اثر کردن در پروتئین های موجود در ریشه مو موجب تحریک آنها و در نتیجه سفیدی موی سر می شود.

رجب زاده همچنین گفت: دکلره(به پایه سفید رساندن مو)، استفاده متعدد از رنگ موهای مختلف و بویژه سشوار با تضعیف ریشه مو موجب سست شدن آن و در نتیجه افزایش موخوره، خشکی مو و ریزش آن می شود.