به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ارسلان فتحیپور صبح امروز در جمع مسئولان گردشگری شهرستان کلیبر و خداآفرین اظهار داشت: تلاش داریم در سال جدید با برنامه ریزیهای مدون در رونق این صنعت قدمهای مثبتی برداریم.

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: رونق صنعت گردشگری موجب ارتقای سطح درآمد مردم، ایجاد زمینه اشتغال پایدار و استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی تله کابین بام کلیبر و در خصوص حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه گفت: فقط برای تله کابین و ایستگاه های آن تاکنون نزدیک ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده و برای فاز دوم نیز نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان تعریف شده است.

فتحی‌پور با بیان اینکه مزیت اصلی شهرستان کلیبر، توریستی بودن آن است افزود: این مهم برای سرمایه گذاران نیز کاملاً مشخص شده و این فرصت خواهد توانست صنعت گردشگری کلیبر را کاملاً متحول و شکوفا کند.

این مسئول افزود: تلاش داریم تا مدت اقامت گردشگران را در کلیبر از یک روز به یک هفته افزایش دهیم و برای تحقق این منظور تمام نیازهایی را که یک گردشگر برای اقامت لازم دارد فراهم خواهیم آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است، زیرساخت‌های ایجاد شده و امکانات موجود در این شهرستان توان پاسخگویی به خیل جمعیت گردشگران و مسافران را ندارد.

به گفته وی مجموعه گردشگری کلیبر، از بخشهای متنوعی همچون مجموعه تله کابین گردشگری، رستورانهای سنتی و مدرن، مجموعه اقامتی، تفریحی و شهربازی، مجموعه ورزشی، دهکده تندرستی، شهرک سینمایی و رصدخانه، باغ گل، باغ وحش، باغ پرندگان، پارک طبیعت، مجموعه خدمات عمومی و تجاری و فضاهای عمومی تشکیل شده که در فازهای مجزا و زمان بندیهای تعیین شده، اجرا میشوند.