به گزارش افکارنیوز، خبرآنلاین به نقل از سیدنی هرالد نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد تاثیر طلاق بر زنان جوان به مراتب بیشتر از مردان است و می تواند تنش روانی فراوانی را در زنان ایجاد کند. بر اساس رده بندی دشوارترین شرایط برای بازگشت به زندگی عادی اجتماعی ، طلاق برای زنان جوان در رده دوم بدترین اتفاق زندگی قرار می گیرد و تنها مرگ همسر می تواند شرایطی به مراتب بدتر را از نظر روانی رقم بزند و حتی ازدست دادن بهترین دوست و یا آسیب شدید فیزیکی پس از آن قرار می گیرند.
در این میان هر چه سن زن کمتر باشد میزان آسیب بالاتر رفته وعواقب طلاق سنگین تر می شود. در مطالعات اخیر دانشگاه میشیگان مشخص شده زنان مطلقه با سن ۳۵ تا ۴۱ سال به مراتب شرایط روحی بدتری نسبت به زنان ۴۴ تا ۵۱ ساله داشته اند. دکتر هیو لیو مدیر ارشد این تحقیقات می گوید: «د ر مجموع سلامت افراد پس از طلاق به خطر می افتد و استرس ناشی از این موضوع بروی شرایط روانی و فیزیکی به یک اندازه تاثیر می گذارد هر چند که خود شخص ممکن است متوجه این موضوع نشود.»
در تحقیقاتی که در طی ۱۵ سال انجام شد ، مشخص شد بیماری های اصلی همچون سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی بین زنان مطلقه ۲۰ درصد بیشتر از زنانی است که هنوز با همسرانشان زندگی می کنند. دکتر لیو وجود فرزندان نوجوان برای زنان مطلقه جوان را یکی از دلایل اصلی بالاتر رفتن تنش های روحی می داند هر چند به عقیده او تلاش برای یافتن شریک جدیدی در زندگی هم می تواند به همان اندازه ایجاد تتنش روحی کند. نتیجه این تحقیقات جدید ، باور عمومی مبنی بر کمک فرزندان به مادر برای عبور کردن از مشکلات روحی ناشی از طلاق را رد می کند .به گفته دکتر لیو در عوض زنان مسن تر پس از طلاق می تواند با شرایط جدید بهتر کنار بیایند و شیوه های بیشتری برای این منظور در دسترس دارند.