به گزارش فارس از شیراز، علیرضا پاکفطرت در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس اظهار داشت: چند اتوبوس گردشگری و ۳۰۰ اتومبیل ون برای جا به جایی مسافران نوروزی در سطح شهر و بازدید آنان از مکانهای گردشگری پیشبینی شده است.

وی افزود: در ابتدا سه پایانه برای جابه‌جایی مسافران نوروزی وارد شده به شیراز پیش‌بینی شده بود که در ایام نوروز پایانه علی ‌بن حمزه(ع) نیز با ۲۰۰ خودرو و ۱۶۰ مینی‌بوس با استفاده از انرژی خورشیدی برای جا‌به‌جایی مسافران اطراف شمال شیراز راه‌اندازی شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه برای رفاه بیشتر مسافران نوروزی و شهروندان متکدیان از سطح این شهر جمع‌آوری شده‌اند بیان داشت: همزمان با آغاز سال جدید ۱۰ هزار شاخه گل به مسافران نوروزی اهدا شد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: برگزاری بزرگداشت مفاخر استان فارس برای آشنایی بیشتر مسافران با آنان، ۲۵۰ نمایش خیابانی، نمایش سیاه بازی خیابانی، برپایی غرفه محصولات هنری، اجرای کنسرت‌های اصیل و فاخر، اجرای موسیقی قشقایی و عشایری، توزیع ۱۰ هزار بسته فرهنگی از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بوده که تاکنون با استقبال خوب مسافران نوروزی مواجه شده است.

رئیس سارمان صدا و سیمای استان فارس نیز ابراز داشت: ساخت و پخش سه فیلم برای معرفی فارس در شبکه‌های سراسری، بخش کلیپ‌های جاذبه‌های گردشگری این استان از شبکه‌های سراسری و استانی و پخش زنده از مکان‌های گردشگری شیراز نیز از جمله برنامه‌های سازمان صدا و سیمای مرکز فارس در این ایام است.

در ادامه نماینده مرکز فوریت‌های پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز متذکر شد: در ایام تعطیلات نوروز ۶ هزار و ۱۰۹ مرکز تهیه و توزیع غذا و مواد غذایی بازرسی شدند که به ۳۱ مرکز تذکر داده، ۸۱ مرکز به مراجع قانونی ارجاع و ۳۲ مرکز نیز پلمب شدند.

وی در پایان اذعان داشت: در این راستا از طریق شماره ۱۸۱۹، ۶۷ مورد شکایات مردمی داشتهایم که به همگی رسیدگی شده است.