به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، نورمحمدی جعفری در گفتگویی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی برج قابوس، بیشتر شمار گردشگران را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی دو هزار و ۹۴۷ نفر از بشهر تاریحی جرجان، ۲۱ هزار و ۴۰۶ نفر از تالاب آلماگل بازدید کردند.

وی اظهار داشت: همچنین ۶۰ هزار و ۵۳۵ نفر از بازارچه مرزی اینچه برون بازدید کرده اند.

جعفری بیان داشت: برای تامین میوه مورد نیاز شهروندان در روزهای پایان تعطیلات نوروزی و روز طبیعت ۱۰ مرکز فروش دیگر میوه نیز دائر می شود.

معاون فرماندار گنبدکاووس گفت: علاوه بر این برای روز طبیعت برای رفاه حال شهروندان ۴ دستگاه تانکر آب ثابت و یک دستگاه تانکر آب سیار مستقر می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس گفت: برای روز طبیعت هزار کیسه زباله بین شهروندان توزیع می شود.

قره خاکپور افزود: این تعداد کیسه زباله به دو هزار کیسه نیز قابل افزایش است.

وی اظهار داشت: پارچه و بنرهای هشدارهای حفظ طبیعت، استقرار گشت ارشاد، استقرار تانکرهای آب، راه اندازی ۴۰ چشمه توالت صحرایی از دیگر اقدامات است.

نورمحمد جعفری معاون فرماندار گنبدکاووس نیز به بازدید مسئول ستاد تسهیلات کشور از گنبد اشاره و اضافه کرد: این مسئول همراهی مسئولان شهرستان را رضایت بخش دانست.

وی پیک موتوری، ویزیت رایگان، استقرار اتوبوسهای گردشگری در ورودی شهر و برج قابوس را از جمله اقدامات ستاد برشمرد.

به گزارش افکارنیوز، جعفری در حالی بلندترین برج آجری جهان را با بیش از ۴۲ هزار بازدید رکورددار بیشترین آمار بازدید هموطنان در نوروز برشمرده است که پیش از این مهران سوخکیان، معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی استان فارس، از تخت جمشید با بیش از ۵۵ هزار بازدید به عنوان رکورددار بیشترین بازدید هموطنان در ایام نوروز نام برده بود.