به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، ' تراب محمدی ' روز پنجشنبه در گفت و گویی، اظهار كرد: با توجه به حضور گردشگران و علاقه مندی آنها برای بازدید از اماكن فرهنگی و تاریخی از جمله موزه ها تمام موزه های استان از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب آماده ارایه خدمات به گردشگران علاقه مند می باشد.

وی افزود: در این مدت بیشترین بازدید از موزه آذربایجان انجام شده و پس از آن مسجد کبود، مجموعه کلیساهای سنت استپانوس و موزه مشروطه بیشترین بازدیدها را داشته اند.

محمدی گفت: بهای بلیط بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی در سال جدید تغییری نکرده و با همان مبلغ سال گذشته عرضه می شود.

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی عنوان کرد: هم اکنون ۱۹ موزه فعال در تبریز و شهرستان های استان وجود دارد که ۱۴ مورد از آنها زیر نظر سازمان میراثفرهنگی استان فعالیت می کنند.

محمدی با بیان اینکه در تمام شهرستان های استان موزه وجود دارد، یادآور شد: موزه های ملی آذربایجان، ایلخانی مراغه، سایت موزه عصر آهن، محرم، زنده سفال، صفوی بناب، مشروطه، قاجار، سنجش، سنگ نگاره های مراغه، مردم شناسی عشایر سراب و مردم شناسی جنوب سهند تعدادی از شاخص ترین موزه های استان را تشکیل می دهند.