افکارنیوز: آقای Bezos در وب سایت خود با نام سفرهای بیزوز اعلام کرده که وی و تیم جستجوگرش موفق شده اند محل سقوط موتورهای Rocketdyne F-۱ را که در سال ۱۹۶۹ خدمه Apollo ۱۱ را به ماه رساند، پیدا کنند.

بیزوز در Bezos Expeditions می نویسد که: «من خوشحالم که اعلام کنم با استفاده از هنر و توانایی سونارهای دریایی عمیق، تیم ما توانسته موتورهای آپولو ۱۱ را در عمق ۴۲۰۰ متری دریا پیدا کند.» به نظر می رسد قدم بعدی آقای کاشف، بیرون آوردن این موتورهای راکت و انتقال آنها به خشکی باشد.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم برنامه آقای Bezos و تیمش برای بیرون کشیدن این غول های فلزی از گورستان عمیق و خطرناک شان چیست. هر موتور F۱ تقریبا ۵‪. ‬۸ متر ارتفاع و ۸۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. و هر راکت Saturn V دارای ۵ موتور است. مهمتر از وزن و اندازه این موتورها، فرسایش و تخریبی است که در زندگی ۴۳ ساله آنها در کف دریا، روی داده و تحمل چنین سفر مشکلی به سطح زمین را برای آنها مشکل می کند.

نکته جالب این است که پیدا کردن موتورهای آپولو ۱۱ اولین کشف آقای بیزوز نیست و وی قبل از آن ساعت ۱۰هزار ساله ای را یافته و احیا کرده است. فکر می کنید پروژه بعدی آقای آمازون چیست؟ شما چه پیشنهادی برای سفرهای اکتشافی وی دارید؟