افکارنیوز: سرهنگ محمدرضا مهماندار گفت: با توجه به اينکه در پايان نوروز و در ايام بازگشت از سفرهاي نوروزي به سر مي بريم و اينکه بيشتر سفرها به سمت شهرهاي بزرگ است براي اينکه بتوانيم ترافيک روان و ايمن داشته باشيم محدوديتهاي ترافيکي زير را اعمال خواهيم کرد.

وی گفت: در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم فروردین در محور کرج به چالوس از ساعت ۱۲ ظهر تردد وسایل نقلیه از میدان امیرکبیر به سمت شمال ممنوع خواهد شد و از ساعت ۳ بعد از ظهر از مرزن آبان به سمت کرج ترافیک به صورت یک طرفه عبور داده خواهد شد.

مهماندار افزود: در محور هراز نیز روزهای دوازدهم تا چهاردهم فروردین از ساعت ۱ بعد از ظهر عبور از انتهای بلوار رودهن به سمت شمال ممنوع خواهد شد و از ساعت ۳ بعد از ظهر ترافیک از سمت آب اسک به سمت رودهن به صورت یک طرفه ادامه خواهد داشت.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: تا ساعت ۱۲ شب ۱۴ فروردین تردد کامیون و تریلی در محور فیروزکوه نیز ممنوع خواهد بود.

وی افزود: در محور قزوین کرج و محور قدیم قم و سایر محورهای مورد نیاز تردد کامیون در این ایام ممنوع خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: اکنون ترافیک در معابر کشور عادی است و با همکاری مردم مشکل خاصی نداریم.

سرهنگ محمدرضا مهماندار در مصاحبه با بخش خبر نیمروزی شبکه اول سیما با پیش بینی بار سنگین ترافیک برای روزهای آینده به ویژه فردا(۱۲ فروردین)، گفت: بازگشت به شهرهای بزرگ موجب سنگینی ترافیک خواهد شد.

وی افزود: براساس آمارها بخش عمده ای از مسافران شهرهای بزرگ تاکنون بازنگشته اند و به طور قطع ترافیک فردا سنگین خواهد شد.

سرهنگ مهماندار گفت: در روز سیزدهم نوروز نیز ترافیک در حاشیه شهرها خواهد بود و روز چهاردهم فروردین نیز همچنان بار بازگشت وجود دارد.

وی افزود: توصیه همیشگی ما به مردم این است که در بازگشت عجله و شتاب نداشته باشند، کمربند ایمنی را حتما ببندند، از سبقت غیر مجاز و ورود به مسیر مقابل در راه های دوطرفه و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بپرهیزند که با رعایت این نکات و مدیریت زمان سفر بازگشت کم حادثه ای خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور استان البرز محدودیت‌های ترافیکی جاده چالوس در روز سیزدهم فروردین را اعلام کرد که بر این اساس تردد انواع کامیون در محور چالوس ممنوع شد.

حبیب کمالوند اظهار داشت: با توجه به اینکه در روز سیزدهم فروردین حجم زیادی از بازگشت مسافران نوروزی انجام می‌شود، نیاز است که برای برخی جاده‌های پرتردد مانند چالوس تدابیر ویژه اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: این تدابیر باید در راستای کاهش بار ترافیکی و تسریع در بازگشت مسافران نوروزی باشد.

رئیس پلیس راهور استان البرز افزود: در همین زمینه محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان به ویژه جاده چالوس که از پرترددترین محورهای کشور است، اعمال می‌شود.

کمالوند ادامه داد: براساس آخرین دستورالعمل پلیس راهور حرکت انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای شنبه دوازدهم و یک‌شنبه سیزدهم فروردین از کرج به سمت دهانه شمالی تونل کندوان در جاده چالوس ممنوع است.

به گفته کمالوند تردد وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ در این دو روز از مرزن‌آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

تردد انواع کامیون در محور چالوس ممنوع است

رئیس پلیس راهور استان البرز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تردد انواع تریلر و کامیون از محورهای کرج – چالوس هم‌چنان نیز ممنوع است.

کمالوند ادامه داد: ‌ هم‌چنین ورود و حرکت موتورسیکلت‌ها نیز تا پایان تعطیلات نوروزی در این جاده ممنوع بوده و مأموران پلیس در صورت مشاهده موتور در جاده چالوس، ضمن برخورد قانونی با راکبان آنها، موتورسیکلت‌ها را نیز توقیف می‌کنند.

بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتر پایانی رخ می‌دهد

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتر پایانی سفر اتفاق می‌افتد، ‌ از مسافران نوروزی خواست تا ضمن حفظ آرامش خود، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه در لحظات آخر سفر را در اولویت قرار دهند.

طوفان شن محور ارتباطی نایین به انارک را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: از ساعت ۱۲ امروز طوفان شن با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در کیلومتر ۳۰ تا ۵۰ محور نائین انارک وزیدن گرفت و این محور را مسدود کرد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه به علت بروز کاهش دید در این محور پلیس راه استان برای جلوگیری از وقوع حوادثرانندگی این جاده را به طور موقت مسدود کرده است افزود: کیلومتر ۳۵ تا ۷۰ محور انارک - سه راهی جندق هم به همین علت با کندی تردد خودروها روبه رو شده است.

وی به مسافرانی که قصد عبور از این محورها را دارند توصیه کرد: ضمن رعایت سرعت مطمئنه به دلیل کاهش دید، هشدارهای پلیس را هم جدی بگیرند.

حسنی فرماندار نائین هم گفت: مسافرانی که دراین محورها با این پدیده روبه رو شده اند می توانند تا آرام گرفتن طوفان شن درستاداسکان نوروزی نایین و انارک استراحت کنند و پس از بازگشایی مسیر به راهشان ادامه دهند.

پیش از این هم طوفان شن در ۲۵ اسفند پارسال جاده نایین به انارک، چوپانان و خوربیابانک را به مدت سه ساعت مسدود کرد.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان و شهر کویری انارک در ۷۵ کیلومتری شرق نایین واقع شده است.

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به عادی بودن وضعیت تردد در جاده های کشور از نیمه سنگین بودن ترافیک در آزادراه تهران - قم خبر داد.

سرهنگ پرویز سیاح لبرزی گفت: به جز آزادراه تهران - قم که دارای بار ترافیکی نیمه سنگین است تردد در سایر محورهای کشور روان گزارش شده است.

این فرمانده انتظامی ادامه داد: بر اساس آمار گزارش شده هم اکنون در محورهای استان های کردستان به ویژه محورهای منتهی به بانه، آذربایجان غربی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و یزد باراش باران مشاهده می شود.