افکارنیوز- این گزارش شرح مختصری از تمام حراجی های این روزهای چندین مرکز خرید و بورس های اصلی است که اطلاعات مناسبی را قبل از خرید در اختیارتان قرار می دهد.

***خریدی مناسب مارک بازها

اگر سایزتان کمی بزرگ است و قصد خرید لباس های مارک دار متناسب با اندامتان را دارید، بد نیست سری به یکی از نمایندگی های جیوردانو بزنید. این برند تخفیف ۴۰ درصدی برای برخی از اجناسش در نظر گرفته است و معمولا بیشتر لباس های مردانه اش قواره های آزادی دارند. با شنیدن درصد تخفیف خیلی خوشحال نشوید چون با وجود این همه تخفیف باز قیمت لباس ها بالاست.

حراج در نمایندگی های جیوردانو بیشتر روی کاپشن های مردانه آن در نظر گرفته شده، تازه با این تخفیف، قیمت کاپشن ها کمی پایین آمده، برای مثال یک کاپشن بادگیر که آستر داخلی آن قابل جداشدن است، قبل از حراج قیمت ۱۶۵ هزار تومان داشته و با درنظرگرفتن تخفیف در حال حاضر ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

کاپشن های چرم مردانه نیز با دو طراحی یکی برای آقایانی که سایزی بین ۳۶ تا ۴۰ دارند و نمونه دوم طراحی مخصوص آقایانی که سایزشان بالای ۴۰ است. برای خرید این کاپشن ها با درنظرگرفتن تخفیف باید مبلغی حدود ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کرد و بین دو رنگ مشکی و قهوه ای روشن یکی را انتخاب کنید. قیمت کیف های دوشی زنانه در این فروشگاه نیز بین ۱۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است جنس تمام این کیف ها پارچه برزنت است.

اگر قصد خرید لباس های خانگی یا ورزشی زنانه را دارید هم می توانید به یکی از نمایندگی های تعطیلت سری بزنید. این برند تازه وارد اخیرا تنوع تولیدات خود را افزایش داده و در حال حاضر تخفیف ۳۰ درصدی برای برخی از اجناسش در نظر گرفته است.

برای خرید یک کاپشن تریکو یا مخمل زنانه ورزشی در نمایندگی تعطیلات باید حداقل ۲۵ هزار تومان پرداخت کنید و برای تهیه شلوار ست آن نیز حدود ۱۸ هزار تومان. مانتوهای بافت این برند که از نمونه تولیدات جدید است حدود ۴۰ هزار تومان و بلوزهای بافت زنانه در این نمایندگی حدود ۱۶ هزار تومان قیمت دارد. این قیمت ها با درنظرگرفتن تخفیف به این حد رسیده است و تعطیلات یکی از برندهای لباس های خانگی و ورزشی نسبتا گران است.

بعضی برندها بیشتر مخصوص آقایان طراحی شده یا طراحی لباس های مردانه آنها جذابیت بیشتری برای مشتریان دارد. پولو یکی از همین برندهای گران است که بیشتر طرفداران آن آقایان هستند. این برند با درنظرگرفتن ۳۰ درصد تخفیف برای اجناسش، سعی کرده مشتریان بیشتری را جذب کند و فروش بیشتری داشته باشد که البته با این اقبال مواجه نشده است. با وجود این تخفیف برای خرید یک لیور اسپورت مردانه در نمایندگی میرداماد باید مبلغی بالای ۶۰ هزار تومان پرداخت کنید و برای خرید یک شلوار کتان ساده از این برند نیز ۱۱۰ هزار تومان درنظر بگیرید. طراحی های این برند بسیار ساده و معمولا برای افرادی است که به لباس های اسپورت علاقه مندند.

منگو یکی دیگر از برندهاست که این بار برای خانم ها نام آشناتری دارد. لباس های زنانه این برند در هر فصل حرف تازه ای برای مشتریان خود دارد. تخفیف درنظر گرفته شده برای پوشاک منگو ۳۰ درصد است که این رقم در مقابل قیمت های بالای لباس ها بسیار ناچیز است. برای خرید یک بلوز زنانه منگو در نمایندگی خیابان خدامی باید حداقل ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید که با محاسبه تخفیف این مبلغ به ۷۰ هزار تومان می رسد، رقم ۷۰ هزار تومان برای یک لباس ساده کم نیست.

کیف های منگو معمولا بالای ۸۰ هزار تومان قیمت دارند که یک نمونه مناسب آن در این حراجی حدود ۶۵ هزار تومان قیمت دارد. در این قبیل حراج ها باید یک نکته مهم را درنظر بگیرید و آن نکته این است که درصد تخفیف ها برای تمام لباس ها درنظر گرفته نشده است.

این تخفیف معمولا شامل لباس هایی است که مناسب فصل نیستند و تولیدات یک یا حتی دو سال قبل برند هستند که هنوز تعدادی از آنها در فروشگاه های ما باقی مانده است. بعضی از پوشاک ها در تمام نمایندگی هایی که حراج دارند شامل تخفیف نیستند و قیمت آنها نیز معمولا بالاست.

خیلی از پدر و ماردهای تهرانی حتما با نمایندگی های دخترک و پسرک آشنایی دارند. این فروشگاه مخصوص لباس کودک است و در حال حاضر درگیر حراج فصلی. پوشاک بچگانه در نمایندگی خیابان شریعتی از ۱۰ تا ۳۰ درصد شامل تخفیف شده اند که بیشترین تخفیف را لباس هایی از جنس تریکو و پیراهن ها و سارافون های دخترانه دارند. قیمت یک تی شرت آستین بلند برای کودکان زیر یک سال در این نمایندگی ۱۸ هزار تومان است و یک پیراهن پسرانه نخی را هم می توانید با پرداخت ۲۵ هزار تومان خریداری کنید.

انواع کلاه های دخترانه و پسرانه را از ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان خریداری کنید که این رقم برای داشتن شال گردن و دستکش به ۲۲ هزار تومان می رسد. خرید یک جفت کفش از نوزادی تا پنج سالگی در این فروشگاه برایان از ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان هزینه دارد.

نمایندگی بالنو خیابان شاه نظری نیز تخفیف هایی را روی بعضی از پوشاک خود درنظر گرفته است. در این فروشگاه تنها لباس های اسپورت مردانه و زنانه را خواهید دید، لباس هایی مثل بلوز و شلوار، انواع کت و کاپشن و کیف های زنانه و اسپورتی که هم خانم ها و هم آقایان می توانند مورد استفاده قرار دهند.

برای خرید یک شلوار مخمل در نمایندگی بالنو باید از ۴۲ هزار تومان هزینه کنید و این قیمت برای شلوارهای جین و کتان تقریبا برابر است. کت های چهارخانه دخترانه را می توانید در این فروشگاه با پرداخت ۹۵ هزار تومان خریداری کنید و کاپشن های پسرانه نیز قیمتی بالای ۱۰۰ هزار تومان دارند. قیمت بارانی های دخترانه نیز در این نمایندگی از ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.


***خریدهای متفرقه در سطح شهر

علاوه بر این برندها بیشتر مراکز خرید شهر نیز تخفیف های ویژه ای را روی پوشاک شان درنظر گرفته اند. اگر تازگی مسیرتان میدان هفت تیر یا خیابان فاطمی نبوده بهتر است سری به این دو منطقه بزنید. اگر قصد خرید پالتو و یا مانتو دارید دیگر بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید.

فصل حراج های مانتو و پالتوی دو بورس اصلی شهر آغاز شده و تغیرات زیادی برای قیمت بعضی از مدل ها به وجود آمده است. معمولا در تمام فروشگاه هایی که اجناسشان را حراج کرده اند مدل های قدیمی تر با کیفیت پایین، یکی از رگال های اصلی است که بیشترین تخفیف را شامل می شود. این موضوع حتی در فروشگاه های قدیمی تر و معرف هر دو منطقه ساده ترین راه برای رد کردن این قبیل پالتوهاست.

پس بهتر است برای انتخاب به درصد تخفیف توجه نکنید و کیفیت را در اولویت قرار دهید. مانتوفروشی های معروف این دو منطقه مثل حجاب، آناهیتا، عاج و سرخپوشان که شاید گران ترین مدل های خاص منطقه را عرضه می کنند نیز تخفیف های ۱۰ تا ۳۰ درصدی را برای اجناس خود درنظر گرفته اند.

بعضی از فروشگاه های مراکز خرید میلاد نور، ونک، بهارستان، زمرد و میرداماد نیز حراج های فصلی را آغاز کرده اند که می توانید با کمی تفاوت قیمت نسبت به قبل پوشاک موردنظرتان را خریداری کنید. معمولا کمترین تخفیف برای انواع پوشاک ۱۰ درصد و بیشترین آن ۴۰ درصد درنظر گرفته شده است.