افکارنیوز: جانشین انتظامی شهرستان مشگینشهر بعد از ظهر امروز در جریان دستگیری اعضای این سرقت اظهار داشت: این سارق که از مدتها پیش تحت تعقیب پلیس بود چندی پیش یک دستگاه سمند را دزدید و با آن شش فقره سرقت انجام داد.

اسماعیل ترابی افزود: این سارق مسافر سوار می‌کرده و در بین راه وسایل، پول و سایر امکانات مسافران و ورودی‌های خود را به سرقت می‌برده تا از این طریق بتواند به اعمال و تخلفات خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: سارق حرفه‌ای بعد از دستگیری به شش فقره سرقت در استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل اعتراف کرده و موارد مختلف در حال بررسی است.

ترابی خاطر نشان کرد: ‌ سارق دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی می‌شود تا پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم انجام شده و صدور رأی انجام شود.

۱۲۷ قلم اشیای تاریخی از غارتگران میراثفرهنگی کشف شده است

معاون فرماندار خلخال نیز ظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با کالا و ارز خلخال ضرورت تشدید مبارزه با غارتگران میراثفرهنگی را یادآور شد.

حسن فرضی اضافه کرد: در مدت فعالیت یگان حفاظت میراثفرهنگی خلخال مبارزه با یغماگران این حوزه شدت گرفته به طوری که در سال گذشته موفق شدند ۱۲۷ قلم اشیای تاریخی را کشف کنند.

وی همچنین از کشف سه دستگاه گنج‌یاب و بیش از ۵۸۰ سکه تقلبی تاریخی در خلخال خبر داد و بیان کرد: ۲۵ نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مقامات قضایی خلخال شدند.

فرضی در ادامه گفت: در همین مدت ۲۵۰ مورد بازدید و سرکشی از اماکن باستانی و تاریخی شهرستان توسط مأموران یگان حفاظت فرهنگی صورت گرفته و ۱۴ نفر در عین حفاری شبانه دستگیر شدند.

معاون فرماندار خلخال کشف بیش از شش هزار بطری مشروبات الکلی و ۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق در سال گذشته با همت مأموران نیروی انتظامی خبر داد و افزود: در این رابطه قاچاقچیان دستگیر شده و دو دستگاه خودروی وانتپیکان نیز از عوامل این باند متوقف شده است.