به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا ، توليد پوست پلاستيكي با قابليت ترميم و خونريزي ايده فيلم ترميناتور را تا حدود زيادي محقق كرده است.

زمانی که پوست پلاستیکی بریده شود، همانند پوست واقعی مایع قرمز رنگی از ناحیه آسیب دیده خارج می‌شود. این پوست دارای قابلیت ترمیم است و می‌تواند با ساخت پایه‌های مولکولی از داخل، خود را بازسازی کند.

جزئیات ساخت پوست پلاستیکی توسط پروفسور «مارک اوربان» سرپرست تیم تحقیقاتی از دانشگاه می سی سی پی جنوبی در نشست سالانه انجمن شیمی آمریکا تشریح شد.

در طبیعت، سیستم‌های بیولوژیکی با قابلیت ترمیم وجود دارند که می توان نمونه‌هایی از آن را در قدرت ترمیم پوست انسان یا پوست درخت مشاهده کرد. در تولید پوست پلاستیکی از نمونه های موجود در طبیعت الگو برداری شده است و وجود ماده قرمز رنگ به عنوان هشداری برای بروز آسیب در نظر گرفته شده است.

زمانیکه پوست پلاستیکی دچار آسیب شود، به تغییرات نور، دما و میزان اسیدیته(pH) واکنش نشان داده و خود را بازسازی و ترمیم می‌کند.

پروفسور «اوربان» معتقد است، می توان از این ماده برای ساخت قطعات مختلف هواپیما مانند بال استفاده کرد و خروج مایع قرمز رنگ هشداری برای بروز آسیب دیدگی در آن بخش است؛ در این حالت می توان نسبت به تعمیر قسمت آسیب دیده یا امکان ترمیم در تماس با نور، دما یا pH‌ مختلف تصمیم گیری کرد. از پوست پلاستیکی همچنین می توان در ساخت بدنه خودرو، گوشی تلفن همراه و لپ تاپ استفاده کرد.

تيم تحقيقاتي در حال كار براي توليد پلاستيك مقاوم در برابر دماي بسيار زياد هستند.