پیشی‌ گرفتن زنان در کنکور امسال

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا،حسین توکلی با اشاره به ثبتنام یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۰ داوطلب در کنکور سراسری ۹۱ ، گفت: از این تعداد ۶۴۲ هزار و ۵۹۰ نفر داوطلب زن و ۴۲۷ هزار و ۶۶۰ داوطلب مرد هستند به عبارتی دیگر ۶۰/۰۴ درصد داوطلبان را داوطلب زن تشکیل میدهند.

وی با اشاره به برگزاری کنکور۹۱ برای دوره‌های روزانه، شبانه، غیرحضوری، مجازی، بین‌الملل، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی، مراکز تربیت معلم در صبح و بعدازظهر هشتم تا دهم تیر ماه، تصریح کرد: ثبت‌نام در کنکور ۹۱ در دو مرحله انجام شد که جمعا در هر دو مرحله یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۰ داوطلب ثبت‌نام کرد‌ه‌اند.

توکلی با بیان اینکه آمار داوطلبان آزمون امسال نسبت به سال گذشته ۶۲ هزار و ۷۳۰ نفر کاهش داشته است، در خصوص تعداد داوطلبان به تفکیک گروه‌های آزمایشی پنجگانه، گفت: در این آزمون ۲۶۰ هزار و ۸۷۳ داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۴۵۱ هزار و ۲۸ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۳۲۵ هزار و ۸۳۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۸ هزار و ۶۴ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و ۱۴ هزار و ۴۵۳ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس ضوابط به هر یک از داوطلبان گروه‌‌های آزمایشی مختلف اجازه داده شده است در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون هنر هستند، علاقه‌مندی خود را در تقاضانامه ثبت‌نام مشخص کنند، بنابراین از چهار گروه آزمایشی دیگر حدود ۲۸ هزار و ۹۱۴ داوطلب در گروه آزمایشی هنر ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین از دیگر گروه‌ها حدود ۹۶ هزار و ۵۶۷ داوطلب علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام کردند.

توکلی با اشاره به دریافت کارت ورود به جلسه جداگانه برای هر آزمون، گفت: بر این اساس با توجه به اعلام علاقه‌مندی ۱۲۵ هزار و۴۸۱ داوطلب علاقه‌مندی در گروه‌های آزمایشی زبان و هنربرای حدود یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۳۱ داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین ۷۷۹ هزار و ۶۰۰ داوطلب علاقه‌مندی خود را برای گزینش در رشته‌های پیام نور و غیرانتفاعی و غیردولتی در تقاضانامه و در محل مربوطه اعلام کرده‌اند.