به گزارش افکارنیوز به نقل ازفارس، پنج شهروند ایرانی که حدود دو ماه پیش در حین زیارت مرقد حضرت زینب (ع) از سوی افراد ناشناس در سوریه ربوده شده بودند، پس از آزادی از چنگ ربایندگان روز گذشته به کشور بازگشتند.

پنج ایرانی ربوده شده در سوریه روز گذشته به دنبال آزادی از چنگ ربایندگان مسلح از طریق مرز سوریه با ترکیه به شهر هاتای و از آنجا با هواپیما به استانبول منتقل شدند.

پیش از این در خبرها آمده بود که این پنج تن به اسامی چراغعلی علیپور، درویش علی فتحی پور، حسن بازیگر، نورالدین بهاوند و صحبت اله میرزا در سوریه مفقود شده و مدتی بعد مشخص شد که از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده‌اند. پنج شهروند ایرانی در فرودگاه استانبول از سوی معاون سرکنسول، مسئول امور کنسولی و سایر مقامات سرکنسولگری ایران در استانبول مورد استقبال قرار گرفتند.

یکی از مقامات سرکنسولگری در پاسخ به سوال مسئول دفتر خبرگزاری فارس در استانبول اظهار داشت که این پنج نفر برای زیارت مرقد حضرت زینب(ع) به سوریه سفر کرده بودند که از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شدند.

هر پنج شهروند آزاد شده ایرانی سپس در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی به سوی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تهران عازم شدند.

خبرنگاران خبرگزاری جهان ترکیه و روزنامه صباح این کشور نیز ضمن بررسی ابعاد و دلایل این اقدام غیرانسانی تاکید کردند که کانون های معلوم الحالی که قصد دارند در خاورمیانه آرامش و امنیت ملت های منطقه را برهم بزنند، هرگز موفق به این امر و به خصوص برهم زدن دوستی و برادری ایران و ترکیه نخواهند شد.