به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت اوباما، اقدام کاربران آمریکایی در مقایسه تطبیقی میزان تهدیدات ایران و آمریکا برای صلح جهانی، مورد استقبال دیگر کاربران در فیسبوک قرار گرفته؛ به طوری که پس از گذشت تنها ۷ ساعت، بیش از ۶۵۰ کاربر آمریکایی این تصویر را محبوب نموده و نزدیک به ۴۲۰ کاربر نیز آن را در صفحات خود بازنشر کردهاند.

در این مقایسه تصویری که از سوی صفحه " افشای واقعیت " در فیس‌بوک انجام شده است، تعداد سلاح‌های اتمی دو کشور، تعداد استفاده از این نوع سلاح‌ها توسط ایران و آمریکا علیه بشریت، بودجه نظامی دو کشور در سال ۲۰۱۰ و تعداد کشورهایی که از سال ۱۹۸۰ تاکنون، از سوی ایران و آمریکا مورد حمله واقع شده‌اند، مورد مقایسه قرار گرفته است.


براساس این مقایسه کاربران آمریکایی، آمریکا نزدیک به ۸۵۰۰ سلاح هسته‌ای دارد و این در حالی است که این کشور، ایران را که هیچ سلاح هسته‌ای ندارد، یک تهدید معرفی می‌کند.

به علاوه، آمریکا تاکنون دو بار از سلاح هسته‌ای علیه بشر استفاده کرده در حالی که ایران این کار را انجام نداده است.

در بخش دیگری از این مقایسه، نشان داده شده که به رغم انتقادات آمریکا به برنامه‌های نظامی ایران، این کشور در سال ۲۰۱۰ بیش از ۶۸۷ میلیارد دلار صرف نظامی‌گری خود کرده و این در حالی است که بودجه نظامی ایران در این سال تنها ۷ میلیارد دلار بوده است.

به علاوه، آمریکا از سال ۱۹۸۰ تاکنون یعنی طی نزدیک به سه دهه، به ۱۶ کشور حمله کرده؛ در حالی که ایران در این مدت به هیچ کشوری حمله نکرده بلکه از سوی صدام و به کمک آمریکا مورد حمله نیز واقع شده است.

در بخش دیگری از این مقایسه تصویری آمده، آمریکا همیشه با استفاده از ابزارهایی چون اعمال تحریم، ترور و خرابکاری علیه مخالفانش، این کشورها را تحت فشار قرار داده و این در حالی است که ایران هیچگاه از این روش‌ها علیه کشورهای مخالف خود استفاده نکرده است.

این گروه آمریکایی در پایان خطاب به افکار عمومی خود عنوان کرده است: بساط ظلم کشور شما را فرا گرفته، به خود بیایید.