به گزارش افکار نیوز،منصور رحمانیان امروز در گفتوگو با فارس در کرج اظهار داشت: با بررسی دادههای علمی و نتایج آنها به این نتیجه میرسیم که از صبح روز سهشنبه حداقل به مدت ۲۴ ساعت آسمان استان البرز نیمه ابری و همراه با غبار باشد.

وی تصریح کرد: همچنین تا پایان هفته شاهد وزش باد در اکثر نقاط استان خواهیم بود که همین امر منجر به افزایش ابرها و غبار می‌شود.

* وضعیت جوی پایدار در البرز طی روزهای آینده

این مسئول اظهار داشت: طی سه روز آینده نیز وضعیت جوی در استان البرز پایدار بوده و با توجه به میزان ابرها احتمال بارش باران حداقل تا سه روز آینده نمی‌رود.

رحمانیان گفت: از سوی دیگر میزان آلایندگی ذرات معلق در هوا نیز ثابت خواهد بود.

* افزایش دمای هوای استان البرز تا پایان هفته

رحمانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا روند گرم‌تر شدن هوا در این استان ادامه پیدا می‌کند، گفت: طی روزهای اخیر در ابتدا شاهد بارش باران و به واسطه آن کاهش دمای هوا بودیم.

وی تصریح کرد: با قطع شدن باران دمای هوا به سمت گرم‌ شدن رفت که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره هواشناسی استان البرز ادامه داد: بنابراین ما در روزهای آینده شاهد افزایش دمای هوا در استان خواهیم بود و احتمال می‌دهیم که طی ۲۴ آینده حداکثر دما ۲۰ و حداقل ۱۰ باشد.

رحمانیان در پایان گفت: البته در مناطق کوهستانی و روستاهای استان حداکثر و حداقل دمای هوا حدود دو تا سه درجه از این میزان کمتر خواهد بود.