مسوولان رویترز به اشتباه خود اعتراف کردند

به گزارش افکارنیوز،' محمد جواد آقاجری' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری اینكه ادامه فعالیت دفتر نمایندگی رویترز در تهران در حال بررسی است، افزود: فعالیت نمایندگی این خبرگزاری در تهران به طور موقت متوقف شده است و در حال مذاكره با مسوولان آن هستیم.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد پس از اعتراف مسوولان رویترز به اشتباه خود، آنها درخواست ملاقات حضوری داشته اند اما هنوز ملاقاتی انجام نشده است.

آقاجری افزود: تاکنون مذاکرات صورت گرفته در قالب مکاتبات اداری بوده است و درخواست ملاقات حضوری مسوولان رویترز در حال بررسی قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره متوقف شدن فعالیت دفتر خبرگزاری رویترز در تهران اظهار داشت: فعالیت این خبرگزاری به خاطر تبلیغ علیه ورزشکاران زن ایرانی و متهم کردن آنها به انجام فعالیت ها و آموزش های تروریستی به حالت تعلیق درآمده است.

\ ' سید محمد حسینی \ ' تصریح کرد ادامه فعالیت دفتر رویترز در تهران در حال بررسی است و احتمالا این خبرگزاری در آینده می تواند با رعایت قوانین و مقررات فعالیت خود را از سر بگیرد.

اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۴ فروردین ماه جاری، فعالیت دفتر نمایندگی خبرگزاری رویترز در تهران را به دنبال تهیه فیلمی توسط بخش ویدئویی دفتر این خبرگزاری در اواخر سال گذشته درباره فعالیت های ورزشی تعدادی از بانوان ورزشکار ایرانی در رشته \ ' نینجتسو \ ' و معرفی آنان به عنوان تروریست، متوقف کرد.

بنابر اعلام اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد، خبرگزاری رویترز تیتر مجعول \ ' هزاران زن نینجا به عنوان قاتلان ایرانی آموزش می بینند \ ' را برای فیلم ویدئویی خود انتخاب و آن را در اختیار مشترکان تصویری قرار داد در حالی که این بانوان دانش آموز، دانشجو یا خانه دار هستند و صرفا به دلیل علاقه شخصی به این رشته ورزشی روی آورده اند.