تعطیلی کشور در شرایط فعلی نسخه شفابخشی نیست

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با حفظ فاصله اجتماعی فعالیت‌های جاری کشور را از سر گرفت، اظهار کرد: در شرایط فعلی امکان تعطیلی کلی کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا وجود ندارد.

اخبار سیاسی- او افزود: معتقدم که تعطیلی مطلق کشور به صلاح نبوده و ضمنا فایده‌ای هم ندارد، چرا که در این صورت امورات روزمره مردم روی زمین می‌ماند و درآمدزایی آنان مختل می‌شود.

عباسی با اشاره به  اینکه مردم باید بنابر ضرورت منزل را ترک کنند، تصریح کرد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود در کنار خودپردازهای بانکی صف‌های طویلی ایجاد می‌شود و یا مردم بدون ضرورت خاصی به بیرون از منازل می‌آیند. در صورت ادامه این روند زنجیره ویروس کرونا قطع نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای ضدعفونی خیابان‌ها باید منسجم و حساب شده باشد و ضدعفونی یک خیابان یا محله فاقد فایده است، چرا که با عبور و مرور دوباره آن منطقه آلوده خواهد شد.

عباسی ادامه داد: مغازه‌ها و واحدهای اقتصادی باید با تمهیدات بهداشتی کامل بازگشایی شوند، چرا که کادر درمانی کشور تا یک جایی ظرفیت دارد و ما نیروی پزشک و پرستار جایگزین و ذخیره نداریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تعطیلی کشور در شرایط فعلی نسخه شفابخشی نیست و نابودی کرونا تنها با انسجام مردم و مسئولان رقم خواهد خورد.