آمادگی امور مساجد برای بازگشایی مساجد

حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن ابراز امیدواری برای ریشه‌کنی هرچه سریع‌تر این ویروس منحوس و از سرگیری تجمعات مردم در مساجد، امکان مذهبی و ... با اشاره به فعالیت‌های مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مساجد در این ایام اگرچه در ظاهر نماز جماعت را تعطیل کردند، اما در حوزه خدمت‌رسانی فعالیت‌های بسیاری داشتند. در زمان نماز در این ایام اذان از مساجد پخش شد و در به روی مردم باز بود. برخی از ائمه جماعات نیز برای پاسخگویی به سوالات مردم حاضر می‌شدند.

اخبار اجتماعی- اوج‌گیری کمک‌رسانی‌های مساجد به مردم در زمان شیوع کرونا

وی افزود: در این ایام عرصه کارکردهای اجتماعی و خدمات‌رسانی مساجد بیش از پیش خود را نشان داد و این مکان‌های شریف، مهم‌ترین پایگاه بهداشتی و خدمات‌رسانی به مردم بودند و هم‌اکنون نیز در رزمایش همدلی، مهم‌ترین پایگاه نیکوکاری و کمک‌رسانی به نیازمندان هستند.

آماده بازگشایی مساجد با رعایت نکات بهداشتی هستیم

نوری‌زاده تصریح کرد: به مسئولین کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم، با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان، آماده بازگشایی مساجد برای برگزاری نماز جماعت و انس بیشتر مردم با معنویات با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: این امکان وجود دارد که مساجد را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند ضدعفونی، رعایت فاصله میان مردم، استفاده از مُهر شخصی و جلوگیری از حضور افراد دارای بیماری‌های مختلف در ماه رمضان بازگشایی کنیم که این آمادگی را به مسئولین اعلام کرده‌ایم و منتظر پاسخ ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت هستیم.

مطالبه مردمی برای بازگشایی امکان مذهبی و مساجد

وی افزود: این روزها بسیاری از مکان‌هایی که بر اثر شیوع این بیماری بسته شد، مجدداً فعالیت خود را آغاز کردند که مردم مطالبه دارند، اماکن مذهبی و مساجد نیز در ماه رمضان باز شوند که برای اجابت به این درخواست، آمادگی خود را برای بازگشایی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام می‌داریم.