افزایش سگ‌های ولگرد بعد از شیوع کرونا

علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت خودداری از تماس با حیوانات به خاطر جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس گفت: بعد از شیوع کرونا عده‌ای از شهروندان که از حیواناتی نظیر سگ نگهداری می‌کردند، اقدام به رهاسازی آن‌ها کردند، لذا در این مدت آمار روزانه سگ‌های ولگرد که جمع آوری می‌شوند، افزایش یافته است.

اخبار اجتماعی-​ مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه سگ ‌ها بعد از جمع آوری به مرکزی در نزدیکی آرادکوه منتقل می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر مصادیق کنترلی را بیشتر کرده‌ایم و از دامپزشکی و انجمن‌های حامی حقوق حیوانات خواستیم تا برای کمک‌های پزشکی همکاری کنند.

او با تأکید بر اینکه هاری سگ‌ها و آلودگی آن‌ها تهدیدی برای شهر و محیط‌های مسکونی به شمار می‌رود، گفت: بعد از جمع آوری سگ‌ها و یک دوره نگهداری یک ماهه برای بی خطرسازی، در صورت رفع خطر آن‌ها را برای مراقبت‌های حفاظتی در اختیار باغات قرار می‌دهیم.

مفاخریان با بیان اینکه اکنون ۷۰۰ سگ در این مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: هر سگ روزانه ۱ و نیم کیلوگرم مواد غذایی مصرف می‌کند که هزینه نگهداری از آن‌ها را بالا می‌برد.