به گزارش افکار نیوز ،حسين توكلي در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه توزيع كارت ورود به جلسه آزمون دكتري از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www. sanjesh. org، آغاز شده است، اظهار کرد: دومین آزمون دکتری با رقابت ۱۷۸ هزار و ۴۲۴ داوطلب در ۲۸۵ کد رشته و ۹ گروه آموزشی روز جمعه ۲۵ فروردین ماه در ۳۲ شهرستان مختلف و ۹۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق و محاسبات نمرات آزمون، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در سوم خرداد ماه اعلام می‌شود، اظهارکرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده حداکثر تا ۵ روز پس از اعلام نتیجه اولیه، به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه اقدام کنند، و سپس کد رشته‌ محل‌های انتخابی خود را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی وارد کنند.

وی با تاکید بر اینکه معرفی اولیه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت در هر کد رشته محل بر اساس ۸۰ درصد نمره کل آزمون و ۲۰ درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه داوطلبان انجام می‌شود، تصریح کرد: فهرست اسامی معرفی‌شدگان به منظور شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش، با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی مجازین، حداکثر در سه کد رشته محل در پایان خردادماه ۱۳۹۱ منتشر می‌شود.

توکلی افزود: معرفی‌شدگان باید برابر برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مربوط در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش شرکت کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش در خصوص نحوه گزينش داوطلبان آزمون دكتري، گفت: گزينش نهايي مطابق ضوابط مصوب و دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت علوم و بر اساس نمره كل نهايي حاصل از ۸۰ درصد نمره كل آزمون كتبي و ۲۰ درصد معدل كارشناسي و كارشناسي ارشد به صورت تراز شده امسال براي اولين بار با ضريب يك و نمره مصاحبه اعلامي از سوي مؤسسات آموزش عالي با ضريب دو و سهميه داوطلبان انجام ميشود.