سارقان مسلح در اولین گام ناکام ماندند

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، در ساعت ۱۰ شب روز ۲۴ اسفندماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۷۱ صحن مطهر حضرت امام (ره) به مأموران اعلام کرد که خودرو شخصی پرایدش توسط سه سارق مسلح به سلاح سرد و اسلحه کمری سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور هاشمی، رئیس دادگاه شهر آفتاب، پرونده جهت رسیدگی و انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از مراجعه به پایگاه نهم آگاهی، به کارآگاهان گفت: در ساعت ۹ شب روز ۲۷ اسفند در میدان آزادی، سه نفر جوان درخواست کرایه دربست ماشین به مقصد شهرک مرتضی‌گرد را کرده و هر سه نفرشان سوار ماشین شدند. هنوز مسیر زیادی را طی نکرده بودیم که ناگهان این سه جوان در حالی‌که یک نفر از آنها در صندلی جلو و دو نفر دیگر در صندلی عقب ماشین نشسته بودند، با تهدید چاقو و اسلحه‌ای که به همراه خود داشتند مرا مجبور کردند تا در کنار اتوبان توقف کرده و پس از پیاده کردن من از ماشین، اقدام به سرقت خودرو و متواری شدن از محل کردند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مالباخته، کارآگاهان مشخصات خودرو سرقت شده را به همراه مشخصات ظاهری سه سارق مسلح به سلاح سرد و گرم را در سیستم جامع پلیس ثبت و دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشینان آن نیز صادر شد.

در ساعت ۴ بامداد روز ۲۷ اسفند مأموران گشت کلانتری ۱۱ مرکزی شهریار در حین گشت‌زنی در شهرک وائین به سه سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مشکوک شده که با بررسی اولیه اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت است که بلافاصله با اقدام سریع مأموران و در حالی‌که سه سرنشین داخل خودرو متوجه حضور مأموران در محل نشده بودند، ماموران هر سه نفر آنها را دستگیر و در بازرسی از آنها موفق به سلاح چند قبضه سلاح سرد به همراه یک قبضه اسلحه کمری شدند.

با انتقال متهمان به پایگاه نهم، از شاکی پرونده جهت شناسایی متهمان دعوت بعمل آمد؛ با حضور مالباخته در پایگاه نهم، هر سه متهم مورد شناسایی قرار گرفته و شاکی پرونده دقیقا نقش هریک از متهمان را در زمان ارتکاب سرقت توضیح داد.

با توجه به شناسایی دقیق متهمان از سوی مالباخته و همچنین کشف سلاح کمری، هر سه متهم به اسامی کامران ۳۱ ساله، ایمان ۲۳ ساله و شهریار ۳۶ ساله صراحتا به سرقت مسلحانه پراید اعتراف و در اظهارات خود عنوان داشتند که پس از سرقت پراید، برای شناسایی دیگر محل‌های سرقت به منطقه حصارک کرج رفته و قصد داشتند تا پس از شناسایی تعدادی از اماکن تجاری و همچنین مسکونی در منطقه، طرح و نقشه سرقت مسلحانه از آنها را به اجرا بگذارند که قبل از هرگونه اقدام به سرقت توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

کارآگاهان پایگاه نهم در ادامه رسیدگی به این پرونده، به بررسی سوابق متهمان پرداخته و اطلاع پیدا کردند که دو متهم پرونده به اسامی ایمان و شهریار، از مجرمان سابقه‌دار بوده که پیش از این به اتهام موادمخدر، سرقت و حمل سلاح گرم دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

ایمان و شهریار که پسردایی و پسرعمه یکدیگر نیز هستند در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان کردند: پس از تصمیم به سرقت مسلحانه، موضوع را با یکی از دوستان خود به نام کامران در میان گذاشته و قرار شد تا پس از تهیه سلاح، سرقت‌های خود را آغاز کنیم. به همین علت و برای خرید اسلحه، ما دو نفر با توجه به دوستان و بستگانی که در مناطق مرزی در غرب کشور داشتیم به یکی از شهرهای مرزی رفته و در آنجا پس از خرید یک قبضه اسلحه کمری به قیمت ۱۰۰ هزار تومان بلافاصله به تهران آمدیم.

این متهمان در ادامه اعترافات خود گفتند: ‌ پس از رسیدن به میدان آزادی، با کامران تماس گرفته و او نیز پس از مدتی به ما اضافه شد و تصمیم گرفتیم که اولین سرقت را همان شب انجام دهیم که تحت عنوان مسافر، سوار یک دستگاه خودرو پراید شده و پس از تهدید با چاقو و اسلحه خودروی پراید را سرقت و به سمت حصارک حرکت کردیم.

متهمان در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: قصد داشتیم تا همان شب از چند مغازه سرقت کنیم که با مشاهده گشت پلیس و همچنین بسته بودن مغازه‌ها، تصمیم گرفتیم ابتدا محل‌های مورد نظر را به طور دقیق شناسایی تا در روزهای بعد سرقت‌های خود را انجام دهیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

کامران نیز با تأیید اظهارات همدستان خود، انگیزه خود از همکاری با ایمان و شهریار را اعتیاد شدید به مصرف شیشه عنوان کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در تشریح این خبر گفت : با دستگیری هر سه متهم و اعتراف صریح به زورگیری به شیوه مسلحانه و داشتن طرح و نقشه برای ارتکاب دیگر جرایم و سرقتها، دستور بازداشت هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ لذا از کلیه شهروندان که با این شیوه و توسط سرنشنیان یک دستگاه پراید سفید رنگ مورد زورگیری و یا تهدید با سلاح گرم قرار گرفتهاند دعوت میشود تا جهت شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه کنند.