اخطار به ۵۶۰ هزار تبعه افغانی غیرمجاز

به گزارش افکارنیوز ، عیسی موسوی نسب در گفتگو با مهر با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار اتباع خارجی غیرمجاز در کشور ساکن هستند گفت: سهم تهران از اتباع غیرمجاز ۵۶۰ هزار نفر گزارش شده که البته این تعداد بیشتر است زیرا بسیاری از اتباع که قاچاقی وارد کشور شده و در تهران هستند مدارک شناسایی ندارند.

وی افزود: طرح ساماندهی اتباع خارجی دو سال است که در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و خردادماه پایان طرح اعلام شده که بر اساس آن اتباع غیر مجاز مجرد باید کشور را ترک کرده و با روادید وارد شوند و اتباع غیرمجاز متاهل هم با دستور رئیس جمهور می توانند به واسطه سفارت افغانستان روادید دریافت کنند.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری تهران در پاسخ به اینکه پس از مهلت قانونی چه تدابیری در رابطه با اتباع غیرمجاز پیش بینی شده گفت: وظیفه نیروی انتظامی در این طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز بدون مجوز است که طی مراحل قانونی پس از جمع آوری از مرز خارج می شوند.

موسوی نسب اعلام کرد: تاکنون ۴۵ هزار اتباع غیرمجاز متاهل تهرانی با حضور در استانداری تهرانی روادید دریافت کرده اند و از سال گذشته تاکنون ۱۸۰ هزار اتباع غیرمجاز مجرد هم تهران را ترک کرده اند.