به گزارش افکارنیوز، تبیان نوشت: اوایل که عقد کرده اید، ممکن است زیاد دلخوری پیش بیاید. این که شما یک چیز می گویید و همسرتان چیز دیگری برداشت می کند، یا این که شما چیزی را در رفتار او نمی پسندید و می خواهید تغییر دهید، اما همسرتان مقاومت می کند یا حتی مشکل بزرگی که بیشتر مردها با آن مواجه اند؛ خانم تان حساس است، به خانواده اش وابستگی دارد، زود زیر گریه می زند یا عصبانی می شود! خب قبل از هر چیز باید بگوییم نگذارید این ها دلسردتان کند. به دست آوردن دل زن ها قلق دارد که آنها را یادتان می دهیم!


یک جوالدوز به خودتان

قبل از هر چیز این فکر را از سرتان بیرون کنید که همه مشکلات از حساسیت زیاد همسرتان آب می‌خورد؛ گاهی هم بی‌توجهی شما به حساسیت‌ها اوضاع را پیچیده‌تر از همیشه می‌کند. چطور؟ مثلا این که خانواده همسرتان روی زمان بندی کارها حساس اند. قرار است با همسر عقد کرده تان و خانواده اش راهی یک مهمانی خانوادگی شوید. شما نیم ساعت دیرتر از زمان مقرر می رسید. دلیل تان هم این است که دم آمدن، تصمیم گرفته اید دوش بگیرید و دیر شده است.

خب! چه انتظاری دارید؟ شما مسائل حساسیت زای همسرتان و خانواده او را نادیده گرفته اید. در این نیم ساعت تاخیر همسرتان از سوی والدینش تحت فشار بوده، او نگران است به شما برچسب بدقولی زده شود و همه این ها باعثمی شود وقتی می رسید، با اوقات تلخ او مواجه شوید!

یاد بگیرید که زندگی متاهلی یعنی احترام گذاشتن به قواعد زندگی یک فرد و خانواده دیگر. پس دیگر عادت های مجردانه را کنار بگذارید و کمی چهارچوب پذیر باشید.


خواهرم، مادرم، دختر خاله ام، عمه ام، خواهر زاده ام… زن ها از شنیدن این کلمات، وقتی قرار است با آنها مقایسه شوند بیزارند! به هیچ وجه برای تغییر دادن همسرتان یا بیان نظر و عقیده خود در یک زمینه زنان فامیل تان را الگو قرار ندهید. حتی اگر واقعا رفتارشان ارزش الگو شدن داشته باشد. چون با این کار همسرتان را در مقام مقایسه قرار می دهید

مقایسه نکنید

خواهرم، مادرم، دختر خاله ام، عمه ام، خواهر زاده ام… زن ها از شنیدن این کلمات، وقتی قرار است با آنها مقایسه شوند بیزارند! به هیچ وجه برای تغییر دادن همسرتان یا بیان نظر و عقیده خود در یک زمینه زنان فامیل تان را الگو قرار ندهید. حتی اگر واقعا رفتارشان ارزش الگو شدن داشته باشد. چون با این کار همسرتان را در مقام مقایسه قرار می دهید. مقایسه ای که تلویحا به او می گوید: «تو در حال حاضر شایسته نیستی مگر آن که شبیه مادر یا خواهرم شوی.» قطعا چنین مساله ای موضع گیری بدی در همسرتان ایجاد می کند. او اولا از شما فاصله می گیرد، ثانیا نسبت به فرد الگو قرار داده شده بدبین می شود و احساس کینه می کند.


حسادت های زنانه را درک کنید

حالا که متاهل شده اید، بیشتر باید مراقب حرف‌زدن‌تان باشید. بیشتر مراقب روابط تان باشید و اجازه ندهید که همسرتان فکر کند زنان دیگر در زندگی شما مهم تر از او هستند. این زنان دیگر طیف گسترده ای دارد. از مادر گرفته تا همکار و فامیل و دوست و آشنا. شاید شما در رفتار اجتماعی تان، با روی باز با دیگران برخورد می کنید اما هر قدر خوش رو باشید، باید بدانید که در مقابل همسرتان باید از این هم خوشروتر رفتار کنید. او را از دوستان و همکاران و فامیل مخفی نکنید. در مجامعی که با هم حضور دارید، با افتخار او را معرفی کنید و از صفات خوب استفاده کنید.

برای یک زن چیزی به اندازه دریافت هدیه و گل از همسرش، شادی بخش نیست. این شادی را از او دریغ نکنید.

قدر خانواده را بدانید

همانطور که شما برای خانواده تان احترام قائلید، همسرتان هم نیاز دارد به خانواده اش اتکا کند. ممکن است شما با خانواده همسرتان تفاوت نظرها یا اختلاف هایی داشته باشید. نگذارید این اختلاف ها روی روابط او و خانواده اش سایه بیندازد. خانواده ها پشتوانه های عاطفی خوبی برای شما هستند. زندگی دراز است و این را به تجربه درک خواهید کرد!


او را تغییر ندهید

وقتی با همسرتان ازدواج کرده اید، به این معنی بوده که او را همین طور که هست قبول دارید. پس سعی نکنید او را به چشم ملک شخصی نگاه کرده و تغییر دهید. تغییر ظاهر و پوشش و محدودیت روابط چیزی است که بیشتر مردها در ابتدای ازدواج از همسرشان انتظار دارند. این انتظار در حدی که به عرف مورد قبول دختر نزدیک باشد، ایرادی ندارد اما شما نمی توانید همسرتان را با زور و اجبار متحول کنید. یعنی از کسی که در خانواده اش حجاب را رعایت نمی کند، بخواهید در زندگی با شما چادر سر کند. چنین درخواستی نشان می دهد که شما در انتخاب تان اشتباه کرده اید و فاصله فرهنگی زیادی با هم دارید که برای پر کردن آن، باید آهسته تر پیش بروید و سعی کنید در روحیات او تاثیر بگذارید و بعد او را تشویق به اصلاح رویه اش کند. دقت کنید، اصلاح رویه همیشه چیزی نیست که شما فکر می کنید.

مثلا درباره حجاب، تحول از فاز بی حجابی به انتخاب حجاب برتر یک تحول مثبت است که در درستی آن شکی نیست اما در مواردی که سلیقه حاکم است و درست و غلط قطعی وجود ندارد، نباید سلیقه خود را به همسرتان تحمیل کنید و سعی در تغییر او داشته باشید.