اگزما، بیماری رایج‌ در زنان

به گزارش افکارنیوز، دکتر حمیده مروج متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتوگو با سینانیوز عنوان کرد: اگزما عبارت است از یک بیماری پوستی آلرژیک مزمن. این بیماری خصوصاً در پوست دست، سر، صورت، پشت گردن، یا آرنج و زانو رخ میدهد
وی با بیان اینکه اگزما بیماری مزمن پوستی است که با بثورات پوسته شونده و خارش دار مشخص می‌شود، اظهار کرد: «اگزما در شیرخواران شیوع بیشتری دارد و حداقل نیمی از آن موارد تا سن ۳ سال برطرف می‌شود. در بالغین این بیماری حالت مزمن یا عود کننده دارد.»
این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: «تماس با محرک‌های محیطی مانند خشکی پوست، تماس با آب، تغیر دماواسترس می‌تواند علائم را بد‌تر کند.»
دکتر مروج با اشاره به اینکه به هنگام شیوع اگزما، پوست حالت خارش، خشکی و تورم به خود می‌گیرد، اظهار کرد: «اگزما در بیشتر مواقع قرمز رنگ و دردناک می‌شود. در برخی مواقع ممکن است این تورم‌های پوستی بسیار دردناک و شدید شود و خونریزی از پوست بیمار را به همراه داشته باشد.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: بطور کلی اگزما را به دودسته میتوان تقسیم کرد یکی نوع تحریکی ودیگری نوع آلرژیک. درنوع تحریکی هر ماده محرکی میتواند باعث تشدید بیماری شود اما درنوع آلرژیک ماده خاصی باعث ایجاد وتشدید بیماری میباشد وسیستم ایمنی بدن نیز درایجاد بیماری دخالت دارد.