ورود سازمان بازرسی به مسئله مسکن

حجت الاسلام محسنی اژه در گفت و گویی تلویزیونی به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت این موضوع از وظایف قوه قضاییه است.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد حتمال باید برای پیشگیری از وقوع جرم کل نظام یعنی مجلس و دولت پای کار بیایند زیرا بدون این اجماع به نتیجه لازم نمی رسیم.

اژه ای گفت: امروز در جامعه مسئله مسکن را داریم با تعداد زیادی از مستاجرین از سوی دیگر شرایط اقتصادی موجود. اگر اینها به سرعت اصلاح نشود یک جرم بیشتر می شود. آیا قوه قضاییه می تواند جلوی بیکاری را بگیرد. آیا قوه قضاییه می تواند اصلاح اقتصادی انجام دهد؟

حجت الاسلام اژه ای گفت: پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف قوه قضاییه است حتما با همکاری همه دستگاه ها و با حضور دولت و مجلس محقق می شود و آنجایی که دولت و مجلس به کمک قوه قضاییه آمده اند مشکلات زودتر مرتفع شده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه مصمم است چندین کار را درخصوص مسکن انجام دهد. اولا کسانی که وظایف خود را در خصوص مسکن انجام نداده اند باید شناسایی شوند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: از سوی دیگر اگر کسانی هستند که از امکانات دولتی استفاده کردند و قرار بوده با اینها مسکن بسازند اما این کار را نکرده اند باید شناسایی شوند.

اژه ای گفت: در دولت اسبق یک کار خوبی انجام گرفت و این بود که در برخی زمین های که می شد در آن خانه بسازند مسکن ارزان ساخته شد و هزینه زمین از مسکن جدا شد.

این اقدام در دوره ای تعطیل شد و باید امروز بررسی شود که چرا این اقدام خوب تعطیل شد زیرا اگر ادامه می یافت می توانست پاره ای از مشکلات را حل کند.

وی افزود از سوی دیگر می گویند چند صد هزار خانه خالی در کشور وجود دارد باید مشخص شود که چرا اینها خالی است و چرا از اینها مالیات نمی گیرند. باید مشخص شود ما خلأ قانونی داریم یا خیر.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد ما هم می دانیم دشمن تحریم های ظالمانه ای دارد اما این به معنای آن نیست که بخش داخلی هم دست روی دست بگذارد و کاری نکند و فقط بگوید تحریم داریم.

اژه ای گفت: رسانهدها باید از مسوولین ق.ه قضاییه بخواهند که در این حرکت از دولت و مجلس مطالبه گری کند و ما هم تلاش می کنیم تا در این زمینه قدم بهتری برداریم.