به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه ارتباط بین مصرف کاکائو و سختی شریان ها یا سرخرگ ها در افراد با ریسک فاکتورهای (عوامل خطر) قلبی عروقی بررسی شد.

محققان از La Alemdilla مرکز تحقیقات مراقبت های اولیه بهداشتی به رهبری خوزه ریگناسیو Recio رود ریگز و دانشگاه سالامانکا در اسپانیا گزارش می دهند که یافته هایشان نشان نمی دهد که کاکائو تأثیری بر میزان سختی شریان ها داشته باشد.

**کاکائو و سلامت قلب و عروق

تحقیقات بالینی زیادی نشان می دهد که مصرف کاکائو می تواند برای سیستم قلبی عروقی مفید باشد، به خصوص در پائین تر آوردن فشار خون و بهبود عملکرد جدار سلول های رگ های خون.

عقیده بر این است که مزیت کاکائو به طور عمده از فلاونوئیدها مشخص شده همچنین یک گروه از ترکیبات آنتی اکسیدان ها در کاکائو و مقداری از میوه ها و سبزیجات یافت شده است.

Recio - رودریگز و همکارانش نوشته اند که اگرچه ارتباط مصرف معمولی کاکائو به پارامترهای سختی شریان ها و فشار خون مرکزی معلوم نیست، با این وجود مصرف کاکائو با شیوع کمتر بلاک های آترواسکلروز در شریان های کاروتید(سرخرگ سبات) ارتباط داده شده است این ارتباط در افراد سالم بدون ریسک فاکتورهای قلبی عروقی بررسی شده است.

هدف از این تحقیق بررسی ارتباط مصرف کاکائو به فشار خون مرکزی و محیطی سختی شریانها و ضخامت لایه اینتیما _ مدیا کاروتید با تعدادی از ریسک فاکتوهای قلبی عروقی می باشد. /