به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در ۲۴ ساعت گذشته پایتخت آتش نشانان تهران با رسیدن در کوتاهترین زمان ممکن به محل آتش سوزیها و دیگر حوادث موفق شدند ۲۴ شهروند را که گرفتار حادثه شده بودند نجات دهند.

در این مدت بر اثر وقوع ۴۴ حادثه آتش سوزی و ۱۸۶ حادثه گوناگون دیگر ۹ نفر از شهروندان تهرانی مصدوم شدندکه خوشبختانه این حوادثتلفات جانی نداشت.

۱۲ واحد مسکونی، ۷ دستگاه وسیله نقلیه و ۳ کارگاه از جمله صحنه های آتش سوزی در این مدت بود که آتش نشانان با حضور بموقع در محل این آتش سوزی ها ضمن خاموش کردن کامل آنها از گسترش شعله های آتش جلوگیری بعمل آوردند.

گروه های نجات سازمان آتش نشانی تهران باارائه خدمات ایمنی به شهروندان عملیات امداد و نجات را در ۱۲ حادثه آسانسور، ۱۱ حادثه رانندگی، ۱۰ حادثه نشت گاز، ۵ حادثه آوار، ۳ حادثه گرفتار شدن افراد در اماکن مختلف، ۳ مورد گیر کردن حلقه انگشتری در انگشت دست و چند حادثه دیگر را انجام دادند.

همچنین پرسنل تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران از رخداد یک حادثه دچار ترس و نگرانی شده بودند در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش نشانان در خواست کمک کردند و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ ایستگاههای ۹ و۹۰ را به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله راهی محل حادثه درشهرری، اتوبان شهید آوینی شدند.

علیرضا چراغی معاون عملیات منطقه ۲ دراین باره گفت: یکی از مخازن۲۵۰۰ متر مکعبی حاوی گاز متان بنا به اظهار مسئول HSC تصفیه خانه، براثربار بیش از ظرفیت مجاز و وزش باد شدید بر روی سازه بتونی خود به حالت نیمه واژگون شده بود.

وی افزود: آتش نشانان بی درنگ با کشیدن نوار خطر و ایمن سازی محدوده و ارائه توصیه ها و رهنمود های لازم به مسئولین تصفیه خانه به عملیات خود پایان دادند.