به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، انتخاب طبیعی ، فرایندی است که داروین برای توضیح تکامل گونه ها پیشنهاد داد ، براساس این فرایند افرادی که بهتر با محیط خود سازگار می شوند ، نسبت به سایرین از احتمال بقای بیشتری برخورداند.

گروهی از محققان آمریکایی از دانشگاه کلمبیا، موسسه بهداشت آمریکا، آزمایشگاه دارویی جی. اس. کی درباره ارتباط اضطراب و هوش مطالعه کردند که نتایج تحقیقات آنها پنجشنبه گذشته در مجله پیشگامان علوم اعصاب منتشر شد.

به گفته این دانشمندان، اضطراب یکی از ویژگی هایی است که در انسان وجود دارد و میزان اضطراب بیش از حد که گاهی برخی افراد به آن دچارند، ممکن است با میزان هوش فرد رابطه مستقیم داشته باشد. آنچه که ما معمولا آن را درد و رنج می خوانیم، یعنی اضطراب، در واقع می تواند نشانه مثبتی برای فرد باشد.

براساس نتایج این مطالعه، هر چه فرد مضطرب تر باشد، ضریب هوشی بالاتری دارد. هرچند که نگرانی شدید برخلاف هوش، به نوعی نشانه شخصیتی منفی تلقی می شود، اما اضطراب این امکان را فراهم کرده که گونه های انسانی در طول تاریخ از شرایط خطرناک اجتناب کنند، خطر نکنند و به این ترتیب بقای خود را تضمین کنند.

در این مطالعه ، بیست و شش فرد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر که یکی از شایع ترین سندروم های اضطراب است ، با هجده فرد سالم مورد مقایسه قرار گرفتند و از همه آنها تست های هوش به عمل امد. نتیجه این تست ها نشان داد افرادی که مضطرب تر بودند ، ضریب هوشی بالاتری داشتند.