به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، در پی وقوع سرقتهای مشابه کیفقاپی توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی رنگ در مناطق غرب تهران، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پایگاه دوم با جمع‌آوری پرونده‌های مشابه از سطح کلانتری‌های غرب و شمال غرب شهر تهران، به بررسی موضوع پرداخته و با تحقیقات انجام شده مشخص شد که عمده سرقت‌های انجام شده به شیوه یکسان و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی انجام شده است.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز ۱۸ بهمن سال گذشته در خیابان باغ فیض از منزل خارج شده بودم که ناگهان دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی اقدام به سرقت کیف دستی همراه من که حاوی ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد، مدارک شناسایی، دو عدد عابر بانک و گوشی تلفن همراه بود کرده و از محل متواری شدند.

بیشتر اظهارات مالباختگان در خصوص سرقت اموالشان، محدود به دادن مشخصات ظاهری پراید، رنگ خودرو و نهایتا شماره پلاک‌های ناقصی بود که بعضا با یکدیگر تفاوت داشتند تا اینکه خانم جوانی به همراه پسربچه ۶ ساله خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز ۱۵ فروردین سال جاری به همراه پسر ۶ ساله‌ام در فاصله ۱۰ متری از محل سکونتمان در منطقه آریاشهر از خانه خارج شده بودم که یک دستگاه خودرو پراید مشکی با دو سرنشین جوان در مقابل من توقف کرد و نشانی دهکده المپک را پرسید.

وی ادامه داد: در حالی‌که در حال توضیح دادن آدرس دهکده المپیک بودم، ناگهان سرنشین پراید اقدام به کشیدن کیف دستی همراه من کرده و به سرعت از محل دور شدند.

در همین هنگام که زن مالباخته در حال ارائه توضیحات در خصوص چهره سرنشینان خودرو پراید به کارآگاهان بود، ناگهان پسربچه ۶ ساله در مقابل کارآگاهان به مادرش گفت: آن عمو که کیف شما را دزدید، سی بیل داشت. همین سخن کوتاه پسربچه ۶ ماهه باعثشد تا کارآگاهان به تحقیق از این کودک ۶ ساله پرداخته و با بهره‌گیری از کارشناس چهره‌نگاری و همچنین اظهارات تکمیل کننده مالباخته توانستند تصویر اولیه یکی از سرنشینان پراید را بدست آورند.

کارآگاهان پایگاه دوم در ادامه تحقیقات با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از مالباختگان و انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی چندین دستگاه خودرو پراید مشکی با مشخصات ظاهری مشابه خودرو سارقان شدند؛ در ادامه تحقیقات و با شناسایی مالکان خودروهای پراید مشابه خودرو سارقان، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به اسم شهرام ۳۲ ساله شدند که دارای چندین فقره سابقه سرقت لوازم خودرو و موادمخدر بود.

با شناسایی شهرام به عنوان سارق احتمالی، تصویر وی در برابر پسربچه ۶ ساله و مادرش گذاشته شد و پسر بچه ۶ ساله به نام پوریا ناگهان به مادرش گفت: این همان عمو سی بیلو است که کیف تو را دزدید.

با شناسایی متهم از سوی زن مالباخته و پسربچه ۶ ساله، کارآگاهان برای اطمینان بیشتر، تصویر شهرام را به سایر مالباختگان نیز نشان داده که بلافاصله تعدادی از آنها در همان لحظه اول موفق به شناسایی وی به عنوان سارق اموال خود شدند.

با شناسایی شهرام، هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه پنجم دادیاری دادسرای ناحیه ۲۷ تهران به منظور دستگیری متهم و توقیف خودرو پراید مشکی انجام و مشخصات خودرو برای توقیف، به همراه دستگیری سرنشینان داخل آن، در اختیار کلیه گشت‌های پلیس آگاهی و دیگر مراکز انتظامی قرار گرفت.

همزمان با انجام این اقدامات، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسایی محل سکونت متهم در یکی از شهرک‌های حاشیه غرب تهران کرده و در بررسی‌های خود متوجه شدند که شهرام اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه پیدا کرده و از محل سکونت سابق خود نیز رفته است.

در ساعت ۹. نیم شب روز ۱۹ فروردین واحد گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آیت الله کاشانی موفق به شناسایی خودرو پراید مشکی رنگ با یک نفر سرنشین شد که بلافاصله خودرو متوقف و سرنشینان آن دستگیر می‌شوند و در بازرسی از داخل خودرو نیز یک کیف زنانه حاوی مقادیری وجه نقد و تعدادی مدارک شناسایی کشف شد.

با انتقال سرنشین خودرو پراید مشکی رنگ به پایگاه دوم پلیس آگاهی، شهرام مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه تحقیقات، با شناسایی مالک کیف زنانه داخل خودرو و حضور وی در پایگاه دوم نیز مشخص شد که کیف دستی همراه این خانم در ساعت ۱۹ همان روز توسط سرنشینان پراید مشکی رنگ و در خیابان آیت آلله کاشانی سرقت شده است.

با دستگیری شاپور و شناسایی وی از سوی مالباختگان و همچنین کشف کیف سرقت متعلق به یکی از مالباختگان در داخل خودرو پراید، وی صراحتا به ده‌ها فقره سرقت و کیف قاپی در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه در مناطق آیت الله کاشانی، صادقیه، پونک، شهرک قدس، اکباتان، آزادی و … اعتراف و همدست خود به اسم اسماعیل ۲۲ ساله را نیز به مأموران معرفی کرد که اسماعیل نیز در ۲۳ ماه جاری در منطقه رباط کریم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به وقوع سرقتهای مشابه در طول ۶ ماه گذشته در مناطق مختلف تهران ـ بویژه در غرب، شمال غرب و جنوب غرب تهران و احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت قرار گرفته باشند، به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران متهمان با صدور قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتهاند؛ لذا از کلیه مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد سرقت و کیف قاپی و دیگر جرایم احتمالی قرار گرفتهاند دعوت میشود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.