به گزارش افکارنیوز به نقل از ابرار؛ حمید عارف در با بیان اینكه این عمل جراحى معمولا براى چربى هاى موضعى، سلولیت و چربى هاى قهوه اى رنگ بدن كه با ورزش و رژیم غذایى برطرف نمى شود كاربرد دارد، توضیح داد: در لیپوساكشن بى حسى موضعى صورت مى گیرد و معمولا براى كسانى كه وزن زیادى دارند توصیه نمى شود و البته این عمل شایع ترین عمل زیبایى در آمریكا و اروپا محسوب مى شود.

وى افزود: لیپوساکشن معمولا محدوده سنى ندارد و براى تمام افراد در سنین مختلف انجام مى شود ولى باید توجه داشت که این عمل براى افرادى که وزن بالاى ۱۰۰ کیلو گرم دارند مناسب نیست. وى در مورد برشى که براى خارج کردن چربى ها صورت مى گیرد گفت: لیپوساکشن براى از بین بردن چربى هاى شکم، پهلو و ران کاربرد دارد و برش زیادى در بدن براى خارج کردن چربى ها صورت نمى گیرد. این فوق تخصص زیبایى و جراحى پلاستیک در ادامه افزود: لیپوساکشن براى افرادى صورت مى گیرد که بدنشان حالت فرم طبیعى ندارد و در نقاطى از بدن دچار برجستگى هاى اضافى هستند که در آقایان در اطراف شکم و در خانم ها بیشتر در شکم، پهلو و ران مشاهده مى شود.

وى در خصوص لیپولیزر بیان کرد: لیپولیزر در حقیقت همان عمل لیپوساکشن است که در محدوده کوچک تر و کمتر صورت مى گیرد و معمولا براى از بین بردن چربى هاى غبغب انجام مى شود و مخصوص پوست هاى است که قوام کمترى دارند و شل هستند. عارف تصریح کرد: بین عمل لیپوساکشن و لیپولیزر تفاوت زیادى وجود ندارد و این عمل ها عوارض چندانى براى بیمار به همراه نخواهد داشت.

این عضو جراحان پلاستیک ایران با تاکید بر قابل قبول بودن این عمل ها گفت: این عمل ها تنها ممکن است بر اثر اشتباهات تکنیکى مشکلاتى ایجاد کنند که درصورت احتیاط کامل و انتخاب صحیح بیمار و معاینه دقیق پوست بیمار هیچ عارضه اى به همراه نخواهد داشت.

وى در ادامه افزود: در لیپوساکشن سوراخ هاى کوچک با عمق ۲ تا ۳ ملى متر در بدن ایجاد مى شود که البته صدمه اى به عروق بدن وارد نمى کند و به عروق لنفاوى آسیبى نمى زند.

این فوق تخصص زیبایى و جراحى پلاستیک با اشاره به تنها مشکلى که ممکن است در جریان عمل براى بیمار ایجاد شود، گفت: فرد بعد از عمل لیپوساکشن ممکن است بدنش دچار ناهموارى هایى شود که براى فرد ناخوشایند باشد.

وى توصیه كرد: براى جلوگیرى از ایجاد ناهموارى در سطح بدن، بیمار باید بعد از عمل به مدت ۳ تا یك ماه لباس تنگ و كشى بپوشد تا آبى زیر پوستش جمع نشود و پوست ورم نكند البته معمولا براى جلوگیرى از ایجاد ورم و جمع شدن آب در زیر پوست در هنگام عمل لیپوساكشن یك سانتى متر چربى باقى مى گذاریم تا از این عارضه نیز جلوگیرى شود.