به گزارش افکارنیوز:

پسوندهای جدید به “com. ” ملحق می‌شوند

وجود نقص فنی در سیستم نام دامنه آیکان که موجب مسدود شدن ناگهانی آن شد، فرصتی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم کرد که پسوندهای جدید دامنه اینترنت را پیشنهاد دهند.
موسسه آیکان که مسوول مدیریت واگذاری نام‌های دامنه است، اعلام کرده که امکان دارد برخی از اطلاعات محرمانه به دلیل این نقص فنی انتشار یافته باشد.



به همین جهت، آیکان برنامه‌هایی را برای پسوندهای جدید به منظور ملحق شدن به “com. ” و دیگر پسوندهای در حال استفاده، درنظر گرفته است. میزان هزار پسوند نام دامنه می‌تواند هر ساله در سریع‌ترین تغییر به این سیستم نام دامنه که از دهه ۱۹۸۰ ایجاد شده افزوده شود. این ایده باعثمی‌شود شرکتی مانند کنون از پسوندهای “cameras. Canon” و یا “printers. Canon” استفاده کند. این سیستم جدید همچنین امکان ایجاد نسخه‌های “com. ” چینی، ژاپنی و سواحیلی را فراهم می سازد.



افزایش بروزدردهای کاذب در کشور

دبیرعلمی سمپوزیوم بین المللی درد، پدیده‌ای ناشناخته با اعلام افزایش بروزدردهای کاذب درکشور، گفت: درد ۸۰ درصد ازبیماریها را می‌توان درمان کرد. البته متاسفانه به موازات پیشرفت علم دردها بویژه دردهای مزمن شدت پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، پروفسورمحسن مهاجر، افزود: افزایش سن، بالا رفتن آمار تصادفات، استرس ومشکلات اقتصادی باعثبه وجود آمدن اپیدمی درد درجوامع شده است. وی تصریح کرد: با وجود آنکه علم پزشکی درحال پیشرفت است ولی مبتلایان به درد نمی‌توانند ازدستاوردهای علم پزشکی برای درمان خود استفاده کامل را ببرند چرا که حتی درجوامع متمدن اروپایی وآمریکایی سطح آگاهی مردم ازدرد، بسیارابتدایی است.
مردم این جوامع درد را مانند تابوهای اجتماعی پنهان می‌کنند وخانه نشین می‌شوند. البته درکشورما دردهای کاذب بیشتربروزپیدا می‌کند ومبتلایان به این دسته ازدردها نسبت به دردمندان واقعی مانند مبتلایان به سرطان ازخدمات بیشتراستفاده می کنند. این استاد دانشگاه فرایبورگ آلمان افزود: گاهی اوقات بیمارازهدف به وسیله‌ای برای پزشک تبدیل می‌شود وهمین امرباعثمی‌شود که بیمارنتواند ازپیشرفت‌های علم پزشکی درزمینه کاهش درد بهترین بهره را ببرد. ازسوی دیگرسطح آگاهی علمی پزشکان نیزازمقوله درد پایین است.



نقش آلودگی های خانگی در بروز آلرژی
روزنامه کیهان:
آلودگی هایی که در منزل موجود است مانند مو، پشم و پر می تواند در ایجاد آلرژی موثر باشد.
در فصل بهار به دلیل رشد علف های هرز، برخی درختان خاص و گل دهی برخی گیاهان سیستم تنفسی تحریک می شود. موجودات ریز از جمله سوسک، هیره و حیوانات خانگی همچون سگ و گربه نیز می توانند در ایجاد و یا تشدید آلرژی موثر باشند.


آلودگی هوا به شدت بر روی ایجاد و تشدید آلرژی موثر است، آلودگی هوا، بینی، نای و تمامی اجزای دستگاه تنفسی را درگیر می کند.
حساسیت می تواند در چشم به صورت قرمزی و تورم اطراف آن، در بینی به صورت عطسه، ترشحات، خارش و گرفتگی شدید بینی و در ریه به شکل سرفه های مزمن و شبانه، خس خس یا تنگی نفس و درنهایت آسم ظاهر شود.


آلرژی همچنین می تواند به صورت مشکلات پوستی، کهیر، خارش و تورم شدید در فرد ایجاد شود.
مبتلایان به آلرژی های فصلی می توانند با مصرف داروهای آنتی هیستامین یا ضد احتقان احساس بهتری داشته باشند و آنتی هیستامین پاسخ های التهابی بدن را کاهش داده و ضد احتقان ها نیز میزان گرفتگی و تراکم را کم می کنند.
افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توانند از غذاهای حاوی ویتامین E مثل جوانه ها و دانه های روغنی، همچنین گوشت ها، غذاهای حاوی ویتامین C از جمله مرکبات و پروتئین ها نقش دارند، استفاده کنند.