افزایش مجدد قیمت بنزین و گازوییل در انگلیس

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، اتحادیه خودروداران انگلیس موسوم به 'ای ای' روز جمعه اعلام كرد: قیمت بنزین معمولی در انگلیس پس از كاهش اندك در هفته های اخیر، مجددا در هفته جاری افزایش یافت و به حدود ۱۴۳ پنس(یك پوند و ۴۳ پنس) رسید.

همچنین حداقل قیمت گازوییل روز گذشته به لیتری ۱۴۸ پنس(یک پوند و ۴۸ پنس) افزایش یافت.

بر اساس اعلام این اتحادیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون که کمتر از چهار ماه از آن می گذرد، قیمت بنزین معمولی حدود ۱۱ پنس و قیمت گازوییل نیز حدود ۸ پنس افزایش یافته است.

افزایش قیمت جهانی نفت خام در ماه های اخیر و همچنین تهدید رانندگان تانکر به برگزاری اعتصاب از جمله دلایل افزایش قیمت خرده فروشی بنزین و گازوییل در انگلیس است.

گفتنی است قیمت های اعلام شده حداقل قیمت رسمی است و در اکثر جایگاه های فروش سوخت، قیمت بنزین و گازوییل چند پنس بالاتر از قیمت های اعلام شده است. این اختلاف قیمت در برخی مناطق انگلیس به حدود ۱۰ پنس هم می رسد.

به گفته کارشناسان در حال حاضر هزینه بنزین و گازوییل برای بسیاری از خانواده های انگلیسی که بطور منظم از خودرو استفاده می کنند، بیش از هزینه مواد غذایی شده است.

اتحادیه خودروداران انگلیس از دولت خواسته است که برای کمک به ۳۵ میلیون نفر از مردم این کشور که دارای خودروی شخصی هستند، اقدامات لازم را برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین و گازوییل به عمل آورد.

این در حالی است كه وزیر دارایی انگلیس ماه گذشته لایحه بودجه جدید این كشور را به مجلس ارائه كرد كه در این بودجه بیش از سه پنس به عوارض هر لیتر سوخت افزوده شده است.