شکیب: سرعت شهرداری برای مدیریت بحران سیل در مترو بی نظیر بود

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حمزه شکیب در حاشیه بازدید از پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام خمینی که صبح امروز انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران به بازدید روز گذشته خود از ایستگاههای خط ۴ که دچار آبگرفتگی شدهاند اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین شیب در ایستگاه حبیباللهی است، اظهار داشت: طی بازدیدی که به عمل آمد تا ۹ صبح روز گذشته، آب داخل ایستگاه حبیباللهی تا تاج تونل تخلیه شده بود و وعده دادند که تا ظهر جمعه تخلیه آب این ایستگاه به طور کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه حجم آب در ایستگاه استاد معین کمتر از ایستگاه حبیب‌اللهی بود، ادامه داد: تعمیرات ایستگاه آزادی نیز انجام شده و بازسازی سالن فروش بلیت این ایستگاه به جز تاسیسات الکترونیکی به اتمام رسیده بود.

شکیب با اشاره به بازدید از ایستگاه ارم سبز و کانال انتقال آبی که تخریب شده است، تصریح کرد: برداشت ما این بود که کانال طراحی شده در آن نقطه استانداردهای لازم را نداشته و از طرفی، در جریان ساخت مجتمع ایستگاهی در کنار این کانال به دلیل نامناسب بودن مکان رمپی که برای آن ساخته شده، آب پس از تخریب دیواره کانال به تونل خط چهار وارد شد.

وی افزود: صفحات پیش‌ساخته بتنی که در این کانال به کار گرفته شده به شکل درستی نصب نشده بود که این مسئله در بروز بحران اخیر نقش داشت.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که ترمیم کانال تخریب شده به‌گونه‌ای انجام شده که با بارش‌های احتمالی روزهای آینده مشکلی ایجاد نشود؟ تصریح کرد: قسمت تخریب شده به صورت موقت ترمیم شده و راه ورود آب به داخل مترو مسدود است، اما باید برای ترمیم این نقطه کار بنیادی انجام شود.

وی بر ضرورت نگهداری و کنترل تأسیسات شهری به صورت مداوم، تأکید و گفت: اگر مراقبت‌های ویژه از تأسیسات صورت گیرد، شاهد بروز این مشکلات نخواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برآورد خسارت انجام شده است یا خیر؟ گفت: هنوز این امر صورت نگرفته اما نحوه مدیریت بحران صورت گرفته قابل تقدیر است شاید انجام این عملیات با سرعتی که شکل گرفت، در دنیا بی‌نظیر باشد. اما باید از بروز این حوادثپیشگیری کرد.

چمران: شهرداری کمیته علت‌یاب جاری شدن سیلاب در مترو را تشکیل داده است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات شکیب درباره آبگرفتگی اخیر مترو با بیان اینکه فکر نمی‌کنم خسارت جدی به مترو وارد شده باشد، اظهار داشت: کمیته علت‌یاب در شهرداری تهران تشکیل شده و نتیجه گزارش در اختیار شورای شهر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از ایستگاههای حادثهدیده مترو، گفت: کار تخلیه آب از داخل ایستگاهها تقریبا به اتمام رسیده و تنها بخش اندکی باقیمانده است عملیات بازسازی ایستگاههای حبیباللهی، استاد معین و آزادی نیز آغاز شده و در حال انجام است.