شواهدتصویری جدیدازهیولای آبی ماقبل تاریخ!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا،اين تصوير به نمايش يك جسم زنده غيرقابل شناسايي خاكستريرنگ در اعماق درياچه پرداخته كه توسط يك قايقران ثبت شده است.

این موجود اسرارآمیز تقریبا ۱.۵ متری در اعماق ۲۲ متری آبهای گل‌آلود نس شناسایی شده است.

مارکوس آتکینسون با استفاده از دستگاه سونار ماهی‌یاب خود به ثبت پهنای اجسام در اعماق آب در زیر قایق توریستی‌اش در عرض هر یک چهارم ثانیه می‌پردازد.

تصاویر وی در نزدیکی خلیج اورکوهارت این دریاچه نشان دهنده یک موجود متحرک دراز بود که برای بیش از دو دقیقه قایق را دنبال می‌کرد.

نشانه‌های ثابت بر سونار آتکینسون منجر به ایجاد یک جرم افقی شد که نشانگر پهنا محسوب نمی‌شود.

اما کارشنسان هیجانزده هیولای لاخ‌نس اظهار کردند که این موجود هیچ شباهتی به ماهی، فک یا تخته پاره نداشته و احتمالا شاهدی بر یک موجود ناشناخته در دریاچه نس است.

تصویر ثبت شده از این سونار توسط تلفن همراه آتکینسون برای وی جایزه اول بهترین تصویر را از جایزه سالانه ویلیام هیل به همراه داشت.

این در حالیست که برخی کارشناسان بر این باورند که این تصویر ممکن است نمایشگر جلبکهای درون آب باشد چرا که به آرامی در زمان حرکت قابل ثبت شده است.

به گفته محققان، جانوران ریز پلانکتونی بر روی جلبکها زندگی می‌کنند که به بازتاب صداهای صداسنجهای بازتابی و ماهی‌یابها می‌پردازند. از این رو ممکن است آنچه در ابتدا یک هیولا بنظر رسیده، در حقیقت مجموعه‌ای از حیوانات و گیاهان ریز زنده دریاچه باشند.