پولشویی وتحصیل مال‌ نامشروع، اتهام خزانه‌دار

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، نجفی نماینده دادستان در ابتدای هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی در قرائت کیفرخواست، ج.الف اظهار داشت: متهم متولد سال ۵۱، مسئول خزانه گروه امیرمنصور آریا، با قرار وثیقه آزاد است.

وی ادامه داد: شرکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق شرکت در فساد بانکی از طریق جرائمی نظیر جعل و معاونت در تحصیل مال نامشروع، معاونت در پولشویی اتهامات این متهم است.

نماینده دادستان با بیان اینکه در شب عید برنج، آجیل و ماهی به برخی از مدیران بانکی و کارمندانشان توسط اعضای گروه داده می‌شد گفت: مبالغ پرداختی به خسروی هر بار در کیف بوده است، آقای الف رئیس یکی از شعب بانکی ۶۰ میلیون تومان هدیه گرفت تا بخشی از بدهی شرکت آریا را تقسیط کند.

نجفی با بیان اینکه تعدادی کیف با دستور خسروی و پیگیری خزانه‌دار خریداری شد گفت: کلیه دوربین‌های طبقه پنجم شرکت به دلیل جلسات نیمه شب و حضور برخی از مدیران جمع‌آوری شد؛ از «الف» پرسیده شد چه کسانی از بازگشایی‌ها و جعل‌ها خبر داشتند که وی اظهار کرد: آقای «ر» و خسروی در طراحی و تبانی‌ها نقش مستقیم داشتند و «ک» و «ش» به دلیل اطلاع از کل موضوع خبر داشتند. البته در این میان «ب. ب» هم به عنوان مشاور موثرترین نقش را بعد از خود خسروی داشتند.

نجفی افزود:: این متهم مدعی شد او و «م. ز» از سوی خسروی مورد سودجویی و سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: خانم «ج. الف» مدعی شد تمام موضوع معاملات صوری در حوزه فعالیت خسروی و «الف. ش» بوده است و به نظرم تمام مدیران شرکت‌هایی که با ما همکاری داشتند در جریان این موضوعات بوده‌اند. آقایان «ی»، «ب»، «ش» و «ب‌ها».

وی گفت: متهم در بازجویی‌ها مدعی شده است که ۷ گروه با خسروی و در ۶ سطح مختلف ارتباط مالی داشتند. مدیران بالا دستی پایین دستی و مدیرانی که در شرکتها حضور داشتند؛ البته در این میان پرسنل معاونت تأمین منابع و مالی هم نقش داشتند.

براساس گزارش خبرنگار فارس احتمالا در ادامه جلسه امروز تعدادی از کیف‌هایی که از آنها برای پردخت رشوه استفاده می‌شده است، نشان داده شود.