به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، شهرهای جدید اطراف تهران به عنوان یکی از راهکارهای دولت برای کنترل جمعیت در کلان شهر تهران پایه گذاری شدند تا در آینده سرریز جمعیتی را در خود جای دهند اما با وجودیکه بیش از ۲۰ سال از عمر برخی از این شهرها می گذرد اما همچنان ساکنان آن از برخی امکانات اولیه محروم هستند.

شهر جدید پردیس با ۶۸ هزار نفر جمعیت یکی از این شهرهای جدیدی است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران و در دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته‌ است، بر اساس طرح جامع شهرسازی این شهر تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰۰ هزار واحد مسکن را می تواند در خود جای دهد اما تاکنون برای جمعیت ساکن در این شهر جدید امکانات کافی مهیا نشده است.

در فاز های مختلف این شهر جدید به غیر از مسکن مهر، هنوز امکاناتی مانند مخابرات وجود ندارد و ساکنان این واحدها با مراجعه به شرکت مخابرات برای خرید خط تلفن، پاسخ درستی دریافت نمی کنند.

یکی از اهالی پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با وجودی که حدود یکسال پیش از این، آپارتمانی در پردیس خریداری کردم اما هنوز هم شرکت مخابرات خط تلفن به این منطقه نمی دهد.

وی وضعیت نامناسب خیابانها را هم از دیگر مشکلات ساکنان شهر جدید پردیس عنوان کرد و گفت: اغلب خیابانها آسفالت مناسبی ندارند و یا هنوز خاکی هستند درصورتیکه چندین سال از ایجاد این شهر جدید می گذرد و نباید هنوز با مشکلات اولیه روبرو باشد.

ساخت مسکن مهر در این شهر جدید هم به کندی پیش می رود به طوریکه بخشی از واحدهای مسکن مهر در این شهر جدید هنوز از داشتن امکانات اولیه مانند آب و برق محروم هستند و به همین جهت افتتاح این واحدها به زمان های دیگر موکول می شود.

مدتی قبل آزادراه تهران - پردیس هم از سوی وزارت راه ساخته شد که عبور از این آزادراه می تواند صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت و زمان مسافران و ساکنان پردیس داشته باشد اما از آنجاییکه این آزادراه از سوی بخش خصوصی ساخته شده است مبلغ عوارض آن ۱۵۰۰ تومان است که برای ساکنانی که همیشه رفت و آمد دارند مقرون به صرفه نیست.

البته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درنشستی خبری اعلام کرد که به ساکنان این شهر برچست عوارض نیم بها داده می شود اما ظاهرا تعداد این برچست ها به حدی محدود بوده که فقط تعداد کمی توانسته اند آن را تهیه کنند و بقیه ساکنان از آن محروم هستند.

مشکلات را قبول داریم

در این خصوص مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مشکلات موجود در شهرهای جدید را قبول دارم، گفت: هم اکنون بخشی از مخابرات فاز اول پردیس تامین شده است و شرکت مخابرات قول داده به زودی فاز دوم را هم تکمیل کند.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا ظرفیت کابل های مخابراتی پردیس را افزایش دهیم تا برای همیشه این مشکل برطرف شود و قبول داریم که در این بخش مشکل داریم.

مهدی هدایت با اشاره به عوارض بالای آزادراه تهران - پردیس برای ساکنان این شهر، بیان کرد: در ابتدا ۵ هزار کارت نیم بها به مردم داده شد اما هنوز هم اعتراضاتی از سوی مابقی مردم وجود دارد و پیگیر هستیم که دوباره از این کارت ها تهیه کنیم که به نظر می رسد در ماه های آینده این موضوع حل شود.

مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه برای آسفالت خیابان های شهر فاز یک و دو را تحویل شهرداری داده ایم تا کارها را انجام دهد، گفت: آسفالت مابقی شهر توسط شرکت عمران پردیس انجام می شود اما بخش هایی که هنوزدر مرحله ساخت و ساز است را نمی توان آسفالت کرد.