۷ دلیل برای کنار گذاشتن هله هوله

به گزارش افکار نیوز به نقل از روز نامه خراسان،مواد غذايي مانند کربوهيدرات هاي سفيد، کلوچه هاي آماده، چيپس، نوشيدني هاي گازدار،همبرگرهاي پرچرب و سيب زميني سرخ شده نه تنها باعث افزايش وزن مي شود بلکه بيماري هاي مختلفي را نيز به همراه دارد. شايد با خواندن اين ۷ عارضه جانبي ناشي ازمصرف هله هوله ها به نقل از سايت Readers Digest به طور کلي از خوردن غذاهاي فاقد ارزش غذايي دست برداريد.

آن چه باعثافزایش دور کمر می شود، برای صورت نیز مضر است. شکر، چربی های ترانز(برای طولانی کردن عمر ماندگاری برخی غذاهای بسته بندی شده) و نشاسته باعثبالا رفتن انسولین و ایجاد واکنش التهابی می شود. در نتیجه با غیر فعال شدن آنتی اکسیدان های بدن که با پیری مقابله می کند، فرد نسبت به آسیب دیدگی نور خورشید و پیری زودرس مستعدتر می شود.

هله هوله ها سرشار از سدیم است که علت اصلی ایجاد نفخ به حساب می آید. اما چگونه؟ عملکرد سدیم تنظیم کردن مقدار خون در رگ هاست که آب نیز جذب می کند. با تراکم بالای سدیم، آب از سلول ها کشیده می شود و بدن به منظور جبران این امر به جذب مایعات اضافه رو می آورد. مصرف نوشابه های رژیمی که حاوی مواد شیرین کننده مصنوعی است، این حالت را شدیدتر می کند.

مصرف نان، برنج، پاستای سفید که فاقد فیبر است یا میزان فیبر در آن بسیار کم است، یبوست ایجاد می کند. در واقع فیبر باعثمی شود ماده غذایی در سیستم گوارشی به حرکت در آید. از دست رفتن آب بدن نیز یبوست را تشدید می کند.

مصرف غذاهای بسیار چرب، سوءهاضمه به وجود می آورد. مواد غذایی سرشار از چربی های اشباع شده دیر هضم می شود، اگر شب قبل چیزبرگر یا سیب زمینی سرخ شده خورده اید به محض خوردن اسید اضافه داخل معده به مری بر می گردد و در نتیجه فرد دچار سوزش سردل می شود.

درست است که در ایجاد سندروم قاعدگی ماهانه عوامل مختلفی دخیل است اما مصرف برخی غذاها هم به این علایم شدت می بخشد. مصرف شکر و نشاسته باعثبر هم خوردن میزان انسولین می شود که این امر روی ماده شیمیایی مغز تاثیر می گذارد و در خلق و خوی فرد تغییراتی به وجود می آورد. ماده ای که در این دوران مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود قهوه شیرین شده است زیرا ترکیب شکر و کافئین فرد را عصبی می کند.

تیرامین، ماده شیمیایی که بر اثر شکسته شدن بعضی از پروتئین ها در رنگ و نیترات(موجود در هات داگ و گوشت های به عمل آمده) ایجاد می شود، منشاء سردرد است. این ماده با افزایش جریان خون در مغز باعثتغییرات عروقی می شود که درد ایجاد می کند. بنابراین از خوردن غذاهایی که رنگ طبیعی ندارد، بپرهیزید.

نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد احتمال افسردگي در افرادي که هله هوله زيادي مي خورند، بسيار زياد است. خوردن اين نوع مواد حالت هاي جسمي و روحي بدي در فرد ايجاد مي کند.