به گزارش افكارنيوز به نقل از ايسنا، جايزه برترين فرودگاههاي جهان حاصل نظرسنجي از ۱۲ ميليون نفر از بيش از ۱۰۰ كشور جهان است. اين نظرسنجي بيش از ۳۸۸ فرودگاه را در سراسر جهان شامل ميشود. همچنين در نظرسنجي انجام شده براي رتبه دهي بهترين فرودگاههاي جهان ۳۹ شاخص مختلف اعم از عملكرد بخشهاي مختلف يك فرودگاه شامل چك اين، پروازهاي ورودي و خروجي، ترانسفر، فروشگاهها، امنيت و بخش مهاجرت ميشود.

براین اساس فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان بهترین فرودگاه جهان معرفی شد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۱ رتبه سوم را در میان بهترین فرودگاههای جهان به خود اختصاص داده بود. همچنین بعد از فرودگاه اینچئون، فرودگاههای چانگی سنگاپور و بین‌المللی هنگ‌ کنگ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. فرودگاههای هنگ‌ کنگ و سنگاپور در سال ۲۰۱۱ در رده‌های اول و دوم بهترین فرودگاههای جهان قرار گرفته بودند.

رده‌های چهارم تا دهم بهترین فرودگاههای جهان نیز به ترتیب به فرودگاه اسکیلفول آمستر‌دام در هلند، بین‌المللی بیجینگ کپیتال در چین، مونیخ در آلمان، زوریخ در سوئیس، بین‌‌المللی کوآلالامپور در مالزی، بین‌المللی ونکوور در کانادا و بین‌المللی مرکز ژاپن اختصاص یافت.

در بین فرودگاههای منطقه خاورمیانه فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات با کسب رتبه ۱۸ جهانی به عنوان بهترین فرودگاه منطقه خاورمیانه شناخته شد.

همچنين فرودگاههاي هيترو لندن، كپنهاگ دانمارك، بينالمللي آوكلند نيوزلند، بينالمللي توكيو هاندا ژاپن، مين فرانكفورت آلمان، بينالمللي شانگهاي هونگ كيائو چين، بينالمللي ناريتا ژاپن، بينالمللي ابوظبي امارات، بينالمللي كانساي ژاپن و سيدني استراليا نيز ردههاي يازدهم تا بيستم برترين فرودگاههاي جهان را در سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص دادند.