به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، صرفه جویی در زمان یکی از مهمترین مسائل در زندگی بشر امروز است ، زیرا همان گونه که همه ما می دانیم : وقت طلاست. حال برنامه شما برای صرفه جویی در زمان چیست؟ در این مطلب سعی داریم تا شما را با یک سری راه حل ساده و کاربردی برای صرفه جویی در زمان آشنا کنیم.

شستشوی لباس

بانوان در سطح جهان و خصوصا کشور ما ایران به نظافت و تمیزی اهمیت خاصی می دهند. یکی از بخش های کارهای منزل که عمدتا به عهده بانوان است بحثشست و شوی البسه است. فراموش نکنید که با ذره دقت و برنامه ریزی قبلی می توانید این کار را با دقت و کیفیت بیشتر و در زمان کم تر انجام دهید. چند سبد در گوشه ای از منزل خود تعبیه کرده و سپس از آن به عنوان محفظه ای برای جمع آوری لباس های استفاده شده استفاده کنید. لباس ها را بر اساس رنگ ها دسته بندی کنید و سپس به صورت جدا بشویید تا از تغییر رنگ جلوگیری کنید. با استفاده از این روش شما می توانید در کمترین زمان ممکن لباس های مورد نظر را به درون ماشین لباس شویی فرستاده و بشویید.

شستن ظروف

یکی دیگر از بخش های کار منزل که بسیار وقت گیر است، بحثشستشوی ظروف مختلف است. معمولا باقی مانده مواد خوراکی که در ظروف باقی مانده است اگر برای مدتی باقی بمانند بسیار سخت جدا می شوند. برای این کار یک کاسه بزرگ تهیه کرده و کلیه ظروف کثیف را در درون آن جمع کنید و آن را با گرم و یا حتی داغ پر کنید. پس از چند دقیقه خواهید دید که این آب گرم به شما کمک می کند که خیلی بهتر و البته سریعتر ظروف را بشویید. از این روش در بسیاری از آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود. هیچ وقت اجازه ندهید تا ظروف بر روی هم جمع شوند. این کار علاوه بر این که نمای بدی را به آشپزخانه شما می دهد باعثمی شود تا با دیدن آن حجم انبوه از ظروف ناامید شوید و نتوانید به خوبی کار کنید.

استفاده از لپ تاپ

باید گفت که معرفی کامپیوترها انقلابی بزرگ در زندگی بشر بوده است. اما نکته مهم در این میان این است که کامپیوترهای عادی را نمی توان به هر جایی حمل کرد. کامپوترهای معمولی بسیار بزرگ هستند و شما باید در مکانی ثابت آنها را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید. اما با معرفی لپ تاپها انقلابی دیگر در عرصه فناوری های دیجیتال رخ داد و افراد توانستند یک کامپیوتر با تمامی خصایص یک رایانه واقعی را به صورت قابل حمل در اختیار داشته باشند. با توجه به پیشرفت وسایل ارتباطی و امکان برقراری ارتباط با شبکه اینترنت از بسیاری از مکانها توصیه ما به شما این است ک در صورت امکان حتما از لپ تاپ استفاده کنید تا بتوانید در هر مکان به امور خود رسیدگی کرده و در زمان صرفه جویی کنید.

خرید کردن در یک زمان

شاید برای بسیاری از ما این یک عادت باشد که برای خرید لوازم و نیازهای روزمره خود نیز چندین بار به خرید برویم. سعی کنید تا تمامی نیازهای خود را در یک زمان انجام دهید. برای رسیدن به این مسئله پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه های بزرگ است که تقریبا اکثر کالاهای مورد نیاز شما را در بر می گیرند. در این زمان شما می توانید مواد خوراکی، شوینده و حتی بخشی از البسه و یا سایر لوازم مورد نیاز منزل را در یک مکان و یک بازه زمانی کوتاه خریداری کرده و در حقیقت در زمان صرفه جویی کنید.

خدمات بانکی آنلاین

خوشبختانه در سالهای اخیر این امر مهم در کشور ما نیز راه اندازی شده و روز به روز نیز در حال افزایش است. بر اساس آماری که مربوط به سالهای قبل است بخش زیادی از زمان مردم ایران در صفهای طولانی بانکها و عمدتا برای پرداخت قبوض مختلف به هدر می رفت. حال به این مسائل اضافه کنید بحثترافیک ایجاد شده و یا سوختی که مصرف می شده تا شما به بانک برسید. امروزه به مدد استفاده از فناوری این امکان به ما داده شده است تا با استفاده از اینترنت بسیاری از امور بانکی خود را بدون مراجعه به بانک و از منزل و یا محل کار به انجام برسانیم.

برنامه ریزی داشته باشید

فراموش نکنید که رعایت نظم و انظباط می تواند شما را در امر صرفه جویی در وقت بسیار کمک کند. زمانی که شما می دانید در طول هر روز چه می خواهید بکنید و چه برنامه هایی در پیش رو دارید پس می توانید زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کرده و از آن به خوبی استفاده کنید.شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که بدون برنامه ریزی بتواند در زمان خود صرفه جویی کند. در عین حال باید در برنامه ریزی خود منعطف باشید چرا که ممکن است در طول هر روز حوادث پیش بینی نشده زیادی برای شما رخ دهد. پس سعی کنید تا در زمانهایی دیگر این زمان از دست رفته را جبران کنید.