به گزارش افکارنیوز، سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه نظام جامع رسانهای در هیئت دولت گفت: ما این لایحه را در سه ماه اول سال ۹۰ آماده و آن را تقدیم دولت کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این لایحه هم‌اکنون در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است.

وی از گسترده شدن شمول این قانون خبر داد و گفت: قانون قبلی تنها مطبوعات را مورد پوشش قرار می‌داد و درباره خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ساکت بود.

حسینی سپس یادآور شد: در لایحه نظام جامع رسانه‌ای، علاوه بر مد نظر قرار دادن مصوبه مجلس در خصوص تسری دادن حوزه شمول این قانون به خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، دیگر اَشکال رسانه‌ها اعم از چاپی، الکترونیکی، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و غیره هم تحت پوشش این قانون قرار خواهند گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: لایحه نظام جامع رسانه‌ای در اولین فرصت پس از نهایی شدن و تصویب در هیئت دولت، تقدیم مجلس خواهد شد.

پیش از این نیز احمدعلی محسن زاده، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی بخش زیادی از لایحه نظام جامع رسانه‌ای در کمیسیون لوایح دولت خبر داده و گفته بود: با تصویب این لایحه در مجلس و نهایتاً شورای نگهبان، قانون فعلی مطبوعات موضوعیت خود را از دست خواهد داد.

تاکنون بررسی بخش‌های مربوط به تعریف، رسالت، حقوق و حدود رسانه‌ها که تقریباً بخش‌های زیادی از لایحه را شامل می‌شود، انجام شده و بررسی فصول مربوط به مجازات‌ها، شرایط متقاضی، صدور پروانه فعالیت رسانه، جایگاه و حدود و اختیارات هیئت‌های نظارت و منصفه همچنان ادامه دارد.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر، از تعیین ضرب‌الاجل از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای پایان بررسی لایحه حقوق مالکیت معنوی، ادبی، هنری و حقوق مرتبط طی روزهای اخیر خبر داد.